Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg har taget en overdosis!

Redigeret 11 april, 2013, 03:51 i Selvskade
hej jeg er en pige på 16 år (165 høj)
jeg ved ikke helt hvad der skete men jeg har haft det psykisk dårligt i flere år nu pga. forskellige ting. Jeg har længe overvaret at begå selvmord da jeg simpelthen ikke kan se hvordan tingene skulle blive bedre... jeg har tit skåret mig selv lidt i armen da jeg ellers ikke har kunne holde ud at være til.
igår blev det hele slemt og i afmagt tog jeg bare der der var tættest på mig, som jeg håbede ville kun få mig væk, hvilket var noget astmamedicin ( bricanyl i en inhalator ) hvor jeg tog omkring 20 hvæs hvis ikke mere....
idag har jeg lagt mig syg da jeg ligger og ryster og har hovedpine plus mit hjerte banker ret hurtigt, jeg vil sådan set bare høre om det kan have skadet nogle af mine organer? da jeg jeg havde ret ondt igår, eller om det ikke er specielt slemt da jeg helst vil undgå lægen...

jeg håber virkelig i vil svare mig, da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre nu/mere

Kommentarer

  • Indstillinger
    I nogle tilfælde kan det vare farligt. Du bør nok tale med en voksen for en sikkerhedsskyld.

    Bivirkninger:
    Hjerterytmeforstyrrelser, hjertekrampe, muskelsammentrækninger i luftrørene.
    Søvnforstyrrelser, rastløshed.
    Muskelsammentrækninger i luftrørene kan ses i sjældne tilfælde ved inhalation af midlet.
  • Indstillinger
    men har dog ikke haft de bivirkninger idag, har kun rystet lidt og været ret sløv... problemet er at jeg helst bare ikke vil indblande en voksen i det, da det vil ændre på en masse ting. men tror i det ligefrem ville kunne have en dødelig effekt? jeg tænker noget i stil med at min lever ville kunne tage skade af det? og man derfor først finder ud af det om nogle dage? håber virkelig i vil svare!
  • Indstillinger
    kæreste ven ---du er meget ung --og kan ikke leve sådan resten af dit liv---så du må have hjælp ---altså tale med nogle voksne
    ---så du ikke tager alt muligt --som skader dig mere end det gavner dig---

    huset har en læge ---hvorfor går du ikke til ham og får hjælp ---eller hvad med den skole du går på ---er der ikke en sygeplejerske ---eller psykolog b----du kan tale med ---hvor dårligt du har det ---

    du behøver ikke at fortælle dine forældre ---at du går til jeres læge---og du kan også sige til lægen ---at du vil ikke have dine forældre skal vide det ---
  • Indstillinger
    Det er synd for dig, at du har det så dårligt.
    Du kunne evt. Ringe til psykiatri Fondens telefonrådgivning 39252525 der er åbent
    11-23 på hverdage og 11-19 i weekenden. Eller livlinien 70210210
    Der vil være nogle rare mennesker , som du kan tale med og du har lov til at være anonym . Prøv også at læse på www.tabu.dk det er en hjemmeside for unge som bla. Skære i sig selv.
    Du har brug for hjælp, så du skulle prøve at ringe......
Log in eller Registrér for at kommentere.