Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Læge eller tandlæge??

Jeg har haft ondt i øret og synkebesvær i en uges tid. Det handler dog kun om venstre side af mit ansigt, hverken mit højre øre eller højre side af min mund gør ondt. Derudover har jeg også haft ondt i venstre side af kæben. Jeg er 21 år og jeg plejer aldrig at blive syg, men har været rigtig utilpas hen over weekenden og havde hvad føltes som feber igår.

Jeg ved ikke om dette handler om en egentlig sygdom, halsbetændelse, mellemørebetændelse eller noget helt andet, eller om det skyldes en visdomstand der er på vej ud.. Når jeg mærker efter kan jeg mærke det ene 'hjørne' er brudt frem. Området er som sådan ikke ondt, så jeg ved virkelig ikke om det er det, det handler om.

Er der nogle der kan fortælle mig om jeg har brug for en læge, eller en tandlæge? Mange tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jo svært et vurdere her på et debatforum, så prøv at finde ud af, hvem der har en tid først.

    Det lyder som om, det kunne være tanden, men det kan jo også være halsen.

    Har du feber, så kan det jo være, der er noget betændelse, og så skal du nok have antibiotika, så der skal helt klart ses på det.

    Men - tag den, der har tid først.
Log in eller Registrér for at kommentere.