Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!!!

Redigeret 9 april, 2013, 04:10 i Prævention
Jeg er single, så da jeg to gange på en uge, glemte at tage mine p-piller (begge den første uge i blisterpakken), smed jeg dem bare ud, da jeg kom i tanke om det (altså jeg tog dem ikke).
Jeg plejer at tage mine piller om aften ca. Kl 22. I lørdags var jeg i byen og tog først min p-pille da jeg kom hjem fra byen søndag morgenkl halv 7. Samme morgen var jeg så i seng med en fyr, som kom oppe i mig. Nu er mit spørgsmål så, i og med jeg har glemt at tage to piller i min blisterpakke og tog en pille 9 timer senere end normalt, kan jeg så være blevet gravid? Jeg er 12 dage henne i min pakke, og de to jeg glemte var i den første uge.
Håber en kan hjælpe, jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis de ikke tages korrekt er der jo en risiko, så du kan godt være blevet gravid.
  • Indstillinger
    Du kan ikke være gravid hvis du ikke har dyrket sex i det dage du glemte din p-piller eller 1-2 dage før det glemte piller. Du er beskyttet fra den pille du tog før du dyrket sex med denne fyr. Hvorfor tage p-piller når du ikke har en fast kæreste, du kan riskere at få kønssygdomme ved at dyrke sex med forskellige fyre fra byen af, brug kondom det er mere sikkert ikke kun for gravidetet men også for kønssygdomme.
  • Indstillinger
    Det er lidt beroligende hvis du mener det. Du mener det er fordi jeg ikke havde sex i de dage jeg glemte p-pillerne?
    Kondomet røg af, og det var først efter vi opdagede det, og er det første gang jeg "slæber" en fyr med hjem fra byen :)
  • Indstillinger
    Nada, du har simpelt hen ikke ret i det, du skriver.

    Hvis p-piller ikke tages korrekt, så er de en ualmindelig dårlig prævention.

    Trille - jeg foreslår du læser indlægssedlen grundigt - der står bl.a. at hvis man har glemt en pille, så skal man bruge anden prævention i 7 dage efter, og altså tage pillerne korrekt. Her har du glemt to på en uge + taget en mere for sent. Jeg foreslår klart, at du finder en anden prævention, for så lemfældig indtagelse gør langt mere skade end gavn.

    Jeg påstår ikke, at du er blevet gravid - men jeg påstår heller ikke, at du ikke er det. Du er nødt til at tage en test om et par uger, men der skal nu gå mindst 14 dage efter dette samleje, før en test kan vise et nogenlunde korrekt svar. For at være helt sikker, foreslår jeg også du tager en test mere en uges tid efter - altså omkring 3 uger efter samlejet.

    Nada har dog ret i, at du sagtens kan få kønssygdomme, da p-piller ikke beskytter mod det.

    Normalt kan man tage en test ved udebleven menstruation, men da du er på p-piller kan der godt alligevel komme en kunstigt fremkaldt blødning alligevel.
  • Indstillinger
    Ville det gøre noget at tage en fortrydelsespille i dag (48 timer efter samleje), for at være på den sikre side?
    Jeg må også hellere få fat i en test.
  • Indstillinger
    Det ved jeg ikke. P-piller er hormoner som i forvejen ikke er specielt sunde - en fortrydelsespille er meget stærke hormoner, som kan lave ret megen ravage - og nu er der gået et par dage.

    Spørg din læge til råds.
Log in eller Registrér for at kommentere.