Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min læge vil ikke engang kigge på det.

Redigeret 7 april, 2013, 04:17 i Sjældne sygdomme
Hej med jer :)
Jeg er en kvinde på 24 og jeg har i mange år været meget ked af hvordan mine ribben stak meget ud for neden. Og her på det sidste er jeg begyndt at have smerter i mine ribben og jeg bliver hurtigt træt til fodbold i forhold til mine hold kammerater, og når jeg virkelig presser mig selv bliver det sort for mine øjne og jeg bliver svimmel. Og for nyligt har jeg lagt mærke til at mit brystben går en smule ind i min krop i stedet for ud ad og det gør at mine ribben får et underligt bug i sig.
Så jeg tog til min læge med det her problem, men da jeg er lidt tyk kan man ikke rigtig se at mit brystben går indad kun mærke det (har også en lille knude på brystbenet for neden af det), men min læge ville ikke engang se på det, han sagde bare det var meget normalt og gik så i gang med at undersøge mine mavemuskler fordi han mente det var spændinger derfra der gør jeg har ondt. og sendte mig til en test for at se om jeg kunne puste luft nok ud (selvom jeg har sagt at det er at trække vejret ind der føles svært fordi det føles som om der ikke er nok plads til mine lunger).

Så nu føler jeg mig meget overset af min læge og føler ikke at han overhovedet har gjort noget for mig, så nu ved jeg så ikke helt hvad jeg skal gøre ved det, for jeg har stadig det samme problem, og en læge der ikke vil kigge nærmere på det...

Har i nogen ideer til hvad jeg kan gøre ved dette?

på forhånd tak
MissChubby24

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som du beskriver det her, så synes jeg faktisk, det lyder som om din læge har taget dig pænt seriøst. Men - det er ofte svært at skriftligt udtrykke præcist, hvad der er sket.

    Du har godt nok en fornemmelse af, at dine ribben er forkerte, men det kan der vel ikke gøres noget ved. Jeg mener, man kan vel hverken kirurgisk eller medicinsk ændre på dem. Sådan er du så skabt - din læge har så sendt dig til undersøgelse, om du havde problemer med vejrtrækningen, hvilket så ikke var tilfældet.

    Hvad har du forventet han ellers skulle kunne gøre?

    Du er "lidt tyk" - hvis det vil sige overvægtig, så ER der jo ofte nogle problemer i den forbindelse, så måske dine problemer ville kunne afhjælpes, hvis du tabte dig?

    Men - noget læger desværre ikke finder på at undersøge, er om du eventuelt mangler nogle vitaminer eller mineraler. Det er - så vidt jeg har forstået - stort set ikke med på lægestudiet, hvorfor man i lægeverdenen slet ikke forestiller sig at sådanne mangler kan have betydning for helbredet.

    Jeg foreslår dig kontakte en dygtig biopat, der vil kunne måle om du har sådanne mangler. Det kan være penge, der viser sig at være givet godt ud.

    Og til sidst - hvis du har mistet tilliden til din læge, så bør du skifte læge; jeg tror dog ikke at en anden læge vil kunne ændre på dine ribbens udseende, men hvis ikke, du føler, du kan stole på ham, du har - så er det uholdbart i længden.
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar :)

    Hmm ja det er lidt svært at udtrykke hvordan det var på skrift. For altså jeg føler har har kigget på et andet problem end det jeg kom med.
    Og når jeg siger tyk så mener jeg bare jeg vejer nok 7kg. mere end jeg burde, men min BMI er faktisk i den høje ende af normalt vægtig.

    Og det det med ribbenene, altså det er lidt svært at forklare men har sammenlignet mit brystben lidt med en venindes og mit går ind i kroppen på mig i stedet for ud ad, og det er sådan set det der er mit problem for det laver ligesom et hul midt i brystet på mig :/

    Men jeg tror jeg skifter læge for jeg føler ikke at han "gider" sit arbejde.
  • Indstillinger
    Mon der kan være tale om dette problem.

    https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... ragtbryst/


    Du har ret, det er ikke nemt at finde en læge man kan tale med. Min tillid til praktiserende læger kan ligge på et meget lille sted. Og det med god grund.
  • Indstillinger
    Mange tak for det rigtig gode svar :)
    Siden hjalp mig rigtig meget og det kunne godt lyde/se ud som om at det nok er tragtbryst jeg har. Rigtig dejligt med alle de informationer omkring det :)
    og har også haft muligheden for at få ord på lidelsen, så jeg har kunne google en del :)

    Ja det er træls når man føler man ikke kan stole på sin egen læge, for det er jo netop en person man burde kunne stole 100% på.

    Men nu tror jeg at jeg vil marchere op til min læge og sige at jeg er ret sikker på jeg lider ag tragtbryst og hvis han ikke kigger ordenligt på det, så skifter jeg læge.

    MissChubby24
Log in eller Registrér for at kommentere.