Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forkølet fra efterår til forår... hvert år!

ja, som overskriften siger er jeg forkølet fra efterår til forår hvert evigt eneste år.. ja jeg har astma og allergi(siden jeg var 7 år), så derfor har jeg taget mine forholdregler omkring det! jeg har prøvet både min forbyggende medicin og hverdags medicinen, nasonex er prøvet og andet..! så er det på plads ;-)
men uanset hvad jeg gør er jeg forkølet, hvis jeg ikke bruger næsespray hver eneste nat i hele perioden, kan jeg ikke sove om natten (ved det er meget farligt) derfor vil jeg prøve det der saltvands næsespray.. men okay, jeg er ved at være godt træt af at være forkølet, hvad kan jeg gøre? det driver mig til vanvid! håber nogen kan hjælpe, har både været hos lægen mange gange her i løbet af vinteren, pga. hoste og meget træthed og ondt i hovedet, men jeg får samme melding hver gang - "der er intet galt, din hoste er væk om et par dage" ja hmm.. jeg har hostet godt og vel al den tid jeg har været forkølet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kunne lyde som om, du mangler nogle vitaminer - af den rigtige slags vel at mærke.

    Det er - og spørg mig ikke hvorfor - overhovedet ikke noget læger finder på at undersøge, så jeg foreslår, at du kontakter en dygtig biopat, der netop går ind og måler vitaminoptaget i kroppen.

    Måske du også skal have hjælp til en sundere kost, der kan give dig den fornødne modstandskraft.

    Ligeledes kan jeg evt. foreslå dig at kontakte en akupunktør, der kan gå ind og styrke din optagelse af vigtige mineraler og vitaminer, men biopaten er mit første forslag.
  • Indstillinger
    hold da helt op, jeg kunne slet ikke tænke mig til at det skulle være i den bane :o jamen jeg takker for rådet, jeg må lige lave lidt net-tjekning :-) jeg takker :-)
  • Indstillinger
    Ja, det er faktisk rystende. Man forestiller sig slet ikke, at lægerne ikke som det første går ind og undersøger, om patienten får den rette kost og de rette vitaminer - og rigtigt meget vil kunne undersøges helt simpelt i en blodprøve.

    Men de prøver tager en læge slet ikke - de har slet ikke disse ting med på lægestudiet, hvorfor de heller ikke har det med i deres undersøgelser.

    Og ja - der er stadig mange, der ikke hopper på det der hokus-pokus med alternativ behandling, og indrømmet - der ER også mange "fuppere", der tjener lette penge på den konto, men der er også mange virkelige dygtige, der gør en kæmpe forskel.

    Selv led jeg ganske forfærdeligt af migræne, og min daværende læge sagde "overgangsalder - her er en recept". Og så ud med mig.

    Mine anfald blev værre og værre, og på et tidspunkt fik jeg kontakt med en akupunktør, der simpelt hen har reddet mit liv. Mine anfald havde intet med overgangsalder at gøre, men noget andet, som lægen faktisk burde have vidst, hvis han havde gidet læse min journal. I øvrigt gik der over 10 år fra denne læge sagde "overgangsalder" til mig, til jeg rent faktisk kom i den periode.

    Nu er forkølelse noget, der i lægeverdenen ikke er interessant, og i øvrigt ikke kan helbredes, hvorfor du dermed ikke er specielt "spændende" at bruge tid på.

    Men - selvfølgelig skal du da lige undersøge og læse om disse ting - og hvis du vælger at gøre et forsøg, så vil jeg da være dig taknemmelig, hvis du vil komme tilbage og fortælle om, hvordan og hvorledes - og ja, nu er det forår, så det er jo først næste efterår/vinter, du vil kunne mærke noget.

    Søg efter behandlere, der har god og grundig information og gode hjemmesider - og kontakt dem i forvejen og spørg om de kan hjælpe med lige præcis DIT problem.
  • Indstillinger
    jae, men ligeså længe man går i jakke er jeg forkølet, min forkølelse forsvinder først når jeg har det varmt udenfor :s mærkeligt nok, så der går nok noget tid før det forsvinder igen.
  • Indstillinger
    Nu skal du jo heller ikke forvente, at efter et besøg hos en alternativ behandler - så vupti - så er problemet løst.

    Du skal da givet gå til nogle behandlinger - og der skal da givet gå en tid før du vil kunne mærke en effekt.

    Det er jo ikke uforklarlige mirakler en sådan udviser - det er ganske enkelt bare en helt anden behandlingsform.
  • Indstillinger
    nej, det er jeg skam klar over :-) tro mig, af behandlinger jeg ikke har gået til, tålmodighed er min ven :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.