Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg er 17 år og er svimmel, hovedpine, træt hver dag.

Redigeret 8 april, 2013, 15:27 i Åben debat for kvinder
Hej jeg hedder andrea, jeg er 17 år gammel og er mor til en lille pige på 2mdr. Jeg føler mig træt og svimmel og har hovedpine hver eneste dag! Havde også problemer med dette før jeg blev gravid men efter jeg har født er det blevet værre! Og jeg kan ikke holde det ud mere så derfor spøger jeg om hjælp nu, har i nogle ideer om hvad der kan være galt? Jeg kan mærke på mig selv og min krop at jeg ikke har det godt! ): håber der er nogle der kan hjælpe mig , jeg er desperat. Mvh. En desperat ung kvinde..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker på den gang, jeg selv var ung og blev mor for tidligt. Jeg var træt et halvt år efter fødslen før jeg fik det bedre.
    Måske manglede jeg vitaminer og en smule hjælp. Jeg stod jo med ansvaret for et lille barn og måtte læse mig til hvad der var godt og skidt. Jeg lyttede også til min fornemmelse.

    Jeg syntes du skulle gå til din læge og få taget en blodprøve. De vigtigste ting kan lægen vel undersøge. Vitaminer hæfter lægen sig ikke meget ved, men jeg ville tage en god vitaminpille og komme ud i lyset. Det er meget vigtigt.

    Hvis lægen ikke finder noget, så ville jeg tænke på det er naturligt at være træt efter en fødsel. Nogle klarer det hurtigt andre skal have længere tid. Det er jo en stor omvæltning for kroppen at få et barn. Også at være gravid. Faktisk forstår jeg så udemærket din træthed. Men det er bedst lige at få blodet undersøgt for en sikkerheds skyld.
    Men du fortæller du også var træt inden du blev gravid. Men der er ingen på en debatside, der kan vide hvad der eventuelt er galt. Du må gå til læge, jeg håber du har en god af slagsen.
  • Indstillinger
    Jeg havde det heller ikke godt før jeg blev gravid men der tænkte jeg at det sikkert ikke var noget men efter jeg havde født der var min puls lav nogle dage efter fødslen, og siden der har jeg fået det værre.. Lægerne sagde at det ville gå over igen men jeg skulle bare huske at drikke og spise.. Men lægen som fandt ud af at min puls var lav og jeg havde det skidt hun fik straks sat sådan nogle elektroder på hele min krop for at se om der var noget med mit hjerte, og det røg videre til en overlæge, som så sagde at jeg skulle slappe af og drikke og spise og så burde det gå, problemet er bare at jeg stadig er skidt tilpas og jeg aner ikke om min normale læge kan hjælpe mig??
  • Indstillinger
    Har du fået undersøgt blodet. ? Prøv det først. Lægen kan ud fra den se om der er noget helt galt.
    Jeg ved jo ikke om du har det godt eller du har andre problemer. Problemer kan gøre, at man bliver både træt og svimmel.

    Drikke og spise, ja hvis du er meget tynd og ikke spiser, så får du sikkert ikke de næringstoffer din krop har brug for. Så vil du blive træt og svimmel.

    Vitaminer betyder mere end du muligvis tror.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med de andre. Til læge med dig. Hvis du ikke spiser regelmæssigt og sundt, kan du blive træt. Du kan også mangle jern efter din graviditet. Jeg ved ikke om du har taget ekstra jern under din graviditet, men ens krop bruger ekstra meget under graviditet, så måske er du i underskud. Det vil lægen kunne afgøre i en blodprøve.
Log in eller Registrér for at kommentere.