Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

rysten i hele kroppen

Redigeret 6 april, 2013, 03:24 i Forstyrrelser i stofskiftet
jeg ved ikke om jeg skriver det rigtige sted men er der nogen herinde der kan svare mig på om det kan være mit stofskiftes skyld at jeg ryster indeni bare jeg drikker en kop kaffe. Er behandlet to gange med radioaktivt jod for 3år siden lægerne siger at mit stofskifte er normalt men jeg har det underligt.har altid kunnet drikke masser af kaffe men ikke nu og det er et savn.kom med jeres erfaringer så siger jeg mange tak.mona 61

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,jeg er også blevet undersøgt for stofskifte problemer men de var ok har det lige som dig og har haft det i ca 1år det er meget træls og ubehageligt ,fik også mange ture med hjertebanken og ondt i skuldrene og arme fik konstateret d vitamin mangel som kan give meget trælse symtomer,jeg har været stor kaffe elsker:) men drikker nu koffeinfri og max 3kopper dagligt,håber jeg får det bedre når mit d vitamin kommer op,men det tar vist lang tid,er du stresset ?kan man jo også have det sådan ,det er jo altid vigtig man får en lægesnak evt blodprøver.håber du kan bruge lidt af det her.
  • Indstillinger
    Hej bitten jeg er undersøgt på kryds og tværs grundet andre helbredsproblemer tager også d vitamin plus longo vital men du kommer med et godt råd ang.kaffe uden koffein det vil jeg prøve for det her er meget ubehageligt navnlig rysten og uro i kroppen i flere timer efter bare en kop kaffe.
    Tak for svar.v,h,mona
  • Indstillinger
    Hej det er værd at prøve,den fra anglemark med blå låg synes jeg er bedst den fåes i kvicly og brussen:)jeg fik også hjertebanken og utilpashed ved bare en kop alm kaffe,skar også ned på slik og andre søde sager det det gav de samme symtomer ,desuden går jeg ture og prøver på at stresse ned når lejligheden byder sig da min anspændthed og uro ,svimmelhed ,bliver for slem,håber det bedre sig for dig:)
  • Indstillinger
    Hej igen bitten. Det er også den jeg tager lige nu går jeg til fitness i butterfly women tre gange om ugen for mit liv har været helt nede at vende 180grader så hvis det kan hjælpe gør jeg alt lige nu.atter tak for dine gode råd.vh.mona
  • Indstillinger
    Hej igen håber det hjælper på dig ,og hvis det kun er kaffens skyld,så er det da godt :) kroppen fortæller os jo noget,jeg kan få det af rødvin også,så jeg kan nu efter et år drikke et glas igen,jeg gik til pilates det var også godt,især hjalp det mig med vejrtrækningen det fik jeg styr på når jeg var urolig kunne man 'tale sig lidt ned'fordi man bliver bange og utryk,du skriver du har andre heldbredsproblemer ?kan det have en relation?rigtig Go week end
  • Indstillinger
    Hej bitten.
    Sjov at du skriver det med rødvin det kan jeg heller ikke drikke heller ikke andet med procenter i så min teori om stofskiftet er nok rigtig. Det jeg ellers slås med er angst og depression, tror selv at det hele hænger sammen men lægerne lytter ikke så jeg kæmper lidt alene, men er da ved at komme ud på den rigtige side igen.også god weekend til dig og andre brugere på netdoktor.vh.mona
  • Indstillinger
    Hej Mona

    Jeg har ikke den mindste forstand på stofskifteproblemer. Men jeg husker, at du får Losartan som blodtryksmiddel, ligesom jeg gør.

    Og jeg kan heller ikke tåle alkohol! Jeg har i årevis undret mig over det. Der har ganske vist i årevis stået på indlægssedlen (også til Atacand, som jeg fik tidligere): ”Fortæl din læge, hvis du drikker alkohol.”

    Jeg har slet ikke tænkt på, at den sætning kunne have noget med mig at gøre! For jeg drak jo kun tre glas vin ved store familiefester, så som konfirmation og runde fødselsdage, dvs. måske 5-6 gange om året. Hver gang tænkte jeg: ”Nu vil jeg se, om jeg ikke denne gang kan tåle det!” Og hver gang endte det bare med, at jeg blev utilpas (i stedet for at blive afslappet, blev jeg stresset og urolig, jeg blussede meget i ansigter - så meget, at det føltes ubehageligt).

    Før i tiden kunne jeg også godt lide at drikke en flaske rødvin i weekenden, altså sådan fordelt på 2-3 aftener. Men det er det slut med for mange år siden, for der er slet ingen fornøjelse ved det – kun utilpashed.

    Jeg ville have fundet et link til dig, så du selv kunne se, hvad der står om Losartan og alkohol, men lige nu kan jeg ikke rigtig finde det.

    På en måde føler jeg mig ført bag lyset. Det ville have været bedre, hvis der direkte havde været en advarsel mod at drikke alkohol, når man tager Losartan, og hvor de eventuelle virkninger af kombinationen stod beskrevet. Det havde sparet mig for mange skuffelser i årenes løb!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej kameliadamen du har ret der står at man ikke skal drikke alkohol pyt med det men intet om kaffe så derfor søger jeg i øst og vest efter forklaringer har jo også stofskifteproblemer oveni al det andet min depression er på nedadgående går til fitness tre gange om ugen nu og har prøvet en tur på cyklen så der er store fremskridt håber det samme for dig får jo stadig mirtazapin.v.h.mona
Log in eller Registrér for at kommentere.