Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Store synkesmerter i hals

Hej,

Jeg har siden onsdag aften haft ekstremt ondt i halsen, når jeg synker. Det føles seriøst som om, at der er en der skær i min hals hver gang, jeg synker. De 4 første dage var jeg enten ved at dø af kulde eller få et hedeslag udover at jeg havde ondt i halsen hver gang, jeg sank. Det kørte i bølger, men jeg føltes ikke særlig varm på min pande. Her på 5 dagen er kulden/varmen bølgen gået lidt i sig selv igen, men smerten, når jeg synker lever stadigvæk i bedste velgående. Ibuprofen virker ikke, strepsils virker kun kort tid. Jeg prøvede, at drikke varmt 2 af dagene og koldt 2 andre dage, men der er ikke rigtig noget, der hjælper.

Noget jeg har lagt mærke til her på 5 dagen, er at min højre mandel er hævet 3x så meget op, som min venstre + jeg syntes hele tiden, jeg kan smage æg. Har søgt lidt på nettet, at EN hævet mandel kan være en indikator på kræft i mandlen og derfor spørger jeg, Jer til råds inden, jeg gør en stor ting ud af det.

Håber i vil svare på mit spørgsmål. Jeg synes ikke selv, jeg er pivet, da jeg har tatoveret begge arme fra start til slut uden, jeg syntes det gjorde specielt ondt. Dog er den her smerte med halsen, ved at gøre mig skør, da jeg hverken sover eller finder ro.

På forhånd tak

Marc

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også stråler op til ørene hver gang jeg synker, hvilket resultere i, at de også gør ondt.
  • Indstillinger
    du har en virus ---i din hals ---man kan godt have hævet mandel ---uden det er kræft ----hvorfor går du ikke til lægen ---han giver dig sikkert--Pencelin ----

    jeg har e n voksen sø n---som fik fjernet sine mandler da han var ung ---fordi han hele tiden havde hals betændelse ---jeg har heller ikke mine mandler ---på grund af hals betændelse ----
Log in eller Registrér for at kommentere.