Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ægløsning

Redigeret 27 marts, 2013, 12:58 i Åben debat for kvinder
Hej jeg er startet op på p-piller igen efter flere års pause.
Efter hvad min læge siger har man ikke ægløsning når man er på ppiller.
Så han mener jeg ikke har ret når jeg siger jeg har voldsomme smerter i specielt venstre side omkring æggestokkene, præcis 14 dage efter min første menstration dag.
Men undre mig over hvad det så er præcis på 14. dagen hver gang...
Andre der oplever de voldsomme smerter-mindre smerter i forbindelse med at de skulle ha haft deres ægløsning selv om de er på p-piller ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, så har din læge ikke nødvendigvis helt ret. Jo - hele ideen med p-piller er jo, at de forhindrer ægløsning, men bare jeg kender faktisk flere, der trods korrekt brug af p-piller, alligevel er blevet gravide.

    P-piller er IKKE 100% sikre - der er netop nogle ganske få % der altså alligevel får ægløsning.

    Men- desværre er læger beklageligvis totalt blinde mht disse p-piller og kan ikke se nogen som helst fejl ved dem, så din læge har helt sikkert haft kvinder i sin konsultation, der er kommet med en sådan graviditet - og jeg gætter, at lægen så helt kritiskløst bare har ment, at kvinden så ikke har taget sine piller korrekt.


    Jeg foreslår, at du finder en anden prævention, for noget tyder på, at du hører til blandt disse - bevares ganske få - for hvem p-piller ikke har effekt.
Log in eller Registrér for at kommentere.