Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mens smerter?

Redigeret 7 juni, 2014, 02:47 i PMS og menstruation
Hej i alle skønne kvinder derude

Er mens ikke bare en irriterende periode??
Hvordan har I det med smerter, min læge påstår min menstruation er ganske normal, nok pga overvægt, jeg synes noget andet. Den svinger meget mellem 27-32 dage imellem, imens selve perioden er på 5 dage..., er på max dosis af Ibuprofen de 2 første dage og er utrolig træt, humørsvingning, mat, ked, og det svinger så meget med andre former for smerter, så som lænd, mave, ryg, led, kramper, knæ... Hvorfor gør mine knæ altid ondt?!? Den er stensikker hvergang at dagen før min menstruation, gør mine knæ ondt, så jeg gider intet.
Endnu har jeg aldrig sygemeldt mig, det er jo bare min menstruation, men dem der snakker mest med mig, kan se det på mig, at nu det nu, så de kan lade mig være i fred. Øvvv.
Har I andre problemer med knæ, albue, håndled, når I har jeres menstruation?

Jeg har ikke lyst til at tage en hel masse ekstra piller, for det vil gå ud over mig som bloddonor.

Hilsen Stine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg døjer selv med meget slemme menstruations smerter. Og jeg må ofte blive hjemme fra skole de 2 første dage af menstruationens start! Plus jeg bløder rigtig meget! Er dog ikke så god til at holde styr på hvornår jeg for menstruationen. Men regelmæssig er den ikke. Skal dog snart til gynækologtjek.

    Har aldrig kunne finde en god måde at håndtere smerterne, indtil jeg her sidst prøvede med en varmepude. Det hjælper meget bedre en piller!! Plus det mindsker blødningen. Det kan godt nok ikke få din menstruation til at være regelmæssig, men hvis jeg var dig ville jeg nok tage til en gynækolog, nu når din læge ikke kan se noget i det.
    Det er meget muligt der intet farligt ligger i det, men jeg ved fra sygehuset at det er vigtigt at få det tjekket. Og det gør man bedst via gynækologtjek.
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet med både varmepude og endda også med kulde... Varme er også bedst for mig. Men har stadig ondt. :-( man burde ligge udstrakt, men det kan jeg slet ikke holde ud til, jeg ligger altid krøbet sammen under tæppe eller dyne.
    Min blødning tror jeg kunne være værre, men god er den bestemt heller ikke... Det er bare så svært, har også overvejet P stav, min læge siger, det måske kunne hjælpe, jeg ved bare ikke... Bare de knæ ville holde op med at gøre ondt osse. :-(
  • Indstillinger
    Jeg kræver mig også altid sammen. Har også kun prøvet den her varmepude en gang, og der var smerterne ikke på det slemmestes punkt.
    Jeg får også ondt i alle mine led under menstruationen.
    Har også fået af vide at p stav måske ville hjælpe, eller først og fremmest p piller, dem kan jeg bare ikke tåle. Min plan er at spørge gynækologen ind til p plaster, da jeg ikke føler så meget for staven!
  • Indstillinger
    Jeg vil påstå, at de fleste menstruationssmerter bare bliver værre af, at man spænder i muskulaturen - og det gør man, når man får ondt.

    Jeg foreslår at du/I går til læge og beder om en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig/jer nogle gode afspændingsøvelser, der kan bruges, når disse mavesmerter kommer.

    Det kan være smerterne ikke forsvinder 100%, men langt de fleste vil man kunne takle på den måde.

    Og mht. knæsmerterne, så skriver du jo at du er overvægtig, så det kan sagtens være årsagen til de øgede smerter omkring menstruation - du vil givet også have godt af at lære nogle gode øvelser, så du netop lærer at beskytte dine led, når du nu er overvægtig.
  • Indstillinger
    Hej Stine
    Det er godt nok længe siden du skrevet, men jeg vil gerne fortælle at jeg også har ondt i knæ (især det højre) i et par dage før menses. Det kan være så slemt at jeg ik kan sove for det. Denne gang har det været helt tosset. jeg har Pco så mine menses er meget ustabile og det kan nemt springe 1-2 mdr over. Jeg ved ikke om det kan være nogle blodbaner til knæet der stopper til eller lign. inden menses, men rigtig træls og pinefuld er det.
    Håber ikke at du stadig lider af det.
    Med Venlige Hilsner
    Rene
Log in eller Registrér for at kommentere.