Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HIV

Jeg er for en måned siden blevet testet positiv for klamydia, uden at jeg vidste det. Er så behandlet nu. Men nu tænker jeg på, hvor stor chancen er for at få hiv. Er så bekymret og har lyst til at græde hele tiden. Nå, men den ekskæreste som jeg fik klamydia af har jeg været sammen med et par gange (omkring 5) og der var ingen analsex. Det et godt og vel et halvandet år siden. Jeg har været hos lægen for en måned siden og fik taget blodprøve. Det skal siges, at jeg havde været syg med noget influenza (opkast, diare og snot) i en måneds tid hvor jeg inden blev snottet, fik taget blodprøve. Min læge svarede, at mit infektionstal var en smule forhøjet, kan det skyldes sygeperioden? Men at min blodprocent var helt fint. Det sagde han generelt til alle svarene. Manglede lidt D-vitamin, men ellers. Burde jeg være bekymret for HIV??
Hilsen Unknown

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er HIV faktisk temmelig vanskelig at blive smittet med, så på den måde bør du ikke være så bekymret.

    Men - få det dog undersøgt så du kan få helt ro i sjælen.

    Og husk så det kondom - hver gang, og helt fra start til slut - når du har ny partner, og dyrk ikke ubeskyttet sex, før I begge er undersøgt for diverse kønssygdomme.

    Og bare lige - chancer er noget man håber på - så du mener vel risiko? :-)
    Ja, jeg ved godt at ordet generelt bliver brugt forkert i flæng, men det gør det jo ikke nemmere for en forståelse.
  • Indstillinger
    Det var også en fejl, mener risiko. Men normalt tænker man ikke at der er noget galt med folk, men man kan jo aldrig vide. Er kommet i et fast forhold nu, og han fejler intet. Håber på det bedste!
    Og tak for svaret :-)
  • Indstillinger
    Så meget som disse kønsoverførte sygdomme florerer, så bør man faktisk tænke modsat.

    Aldrig dyrke ubeskyttet sex med en person, der ikke er undersøgt først. Se bare dig selv - du har gået i meget lang tid med en ubehandlet klamydia uden at ane det. Og - det er jo ikke fordi, du er et dårligt menneske, og ikke passer på dig selv, vel?

    Hvis din nuværende kæreste har haft sex med dig, før du kom i behandling, så er der da sandsynlighed for, at han har fået det, og kan gensmitte dig.

    Aldrig indlede et nyt ubeskyttet forhold, før begge parter er tjekket.
  • Indstillinger
    Ja, har også lært min lektie nu. Havde det også rigtig dårligt med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.