Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hårtab pga spiseforstyrelse

Redigeret 28 august, 2013, 08:19 i Anoreksi
Jeg har virkelig brug for at høre noget fra folk der selv har oplevet det på egen krop, jeg har haft en anoreksi i to år nu, hvor jeg har haft opture og nedture, fik et slemt tilbageflad for et halvt år siden hvor jeg tabte mig meget og det kan ses og mærkes på min krop desværre, men har taget det på igen, det er bare sådan at jeg har tabt det meste af mit hår (Det skal siges at jeg haft det flotteste og tykkeste hår som en hver pige drømmer om at have) Men jeg har kun halvdelen tilbage, og jeg er så knust, føler mig meget deprimeret over det og tør ikke gå med det frit længere, jeg ved at det er for at min krop har været i underskud meget længe men hvor længe går der inden det stopper, hvor længe gik der for jer? Og voskede det ud igen? Er bange for at miste alt mit hår så har bare brug for at vide det for nogen som selv har oplevet det! Håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig!
Knus Anna

Kommentarer

  • Indstillinger
    du mangler en masse vitaminer i din krop ---som du skal have opbygget igen --før dit hår vokser ---
    spis stærke vitaminpiller ---især b vitamin ---og så skal du have sund kost ----

    og så skal du have hjælp til at bekæmpe din spise forstyrelse ----
    så vil du få håret tilbage ---
  • Indstillinger
    Ved du hvor lang tid det ca tager?
  • Indstillinger
    det er svært at sætte tid på hvor lang tid dit hår er om at vokse ud ---det kommer an på hvor medtaget du er ---
  • Indstillinger
    I orden, tak for svarene...
    Har du en ide om hvor lang tid der kan gå inden det stoppe med at falde af?
  • Indstillinger
    Du vil stadig tabe håret hvis din krop er stresset og i underskud. Og hvis du tænker for meget taber du mere hår. Kom ud af din spiseforstyrrelse først, spis sundt og tag en multivitamin dagligt, dyrk motion når din krop er i balance igen vil du få håret tilbage igen.
  • Indstillinger
    Har samme problem..... WOW det er træls! Jeg er også begyndt at spise igen og har taget næsten 6 kg på, men det bliver ved med at falde af og det er som om det er blevet værre.....
  • Indstillinger
    det siges at hår og negle som det ser ud idag er hvordan din krop blev behandlet for 2 måneder siden, så hvis du får nok vitaminer de næste to måneder vil du kunne se resultater der.

    det var hvad Lily Lucia på youtube fik at vide fra hendes læge som hun fortæller i en af hendes videoer
Log in eller Registrér for at kommentere.