Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægten står totalt stille!

Redigeret 22 marts, 2013, 18:13 i Åben debat om overvægt
Jeg er en pige på 23 år, der generelt tager nemt på og har derfor skulle passe på vægten siden jeg var teenager.

Jeg har flere gange været på "kur" hvor jeg spiser mindre end jeg forbrænder, men på en sund måde, uden at sulte, og det har altid fungeret fint for mig.

Jeg har vejet 65 længe, men tog så lige 1 kg. på i en ferie for 5-6 uger siden.
Det sker ofte i ferier, men de ryger som regel altid af igen når ferien slutter.

Denne gang har det dog vist sig totalt umuligt at opnå et vægttab! Jeg er helt klar over at jeg på ingen måde er overvægtig, men vil gerne lige tabe ca 3 kg for at tøjet sidder lidt bedre.

Jeg begyndte til fitness umiddelbart efter ferien, hvor jeg nu træner 1-2 timer 3-4 gange om ugen, jeg blander gerne konditionstræning og styrke.

Derudover har jeg lagt alt usundt på hylden inklusiv kulhydrater som ris, pasta og kartofler.
Jeg sørgede først for at indtage ca. 1300 kcal om dagen for ikke at indtage for lidt, når jeg nu træner også, men der skete intet med vægten i flere uger, så jeg skar langsomt ned på kalorierne og op for træningen.

Nu er jeg så snart nede på at spise 800-900 kcal om dagen og masser af træning, men der sker stadig intet!

Jeg ved ikke hvad der er galt, spiser jeg bare 1500 kcal om dagen tager jeg straks på og jeg er meget bevist om at tabe mig på en sund måde, så jeg nægter at gå under 800 kcal om dagen , som jeg i forvejen synes er alt for lidt til at være sundt, men blev nødt til at teste det, da de 1300 kcal ikke havde nogen effekt.

min kost består af cheasy youghurt om morgenen, 1 rugbrød med hamburgerryg til middag og 1-2 stykker frugt, samt magert kød og grøntsager til aften. portionerne svarer som sagt til 800-900 kcal i alt og jeg forbrænder godt 2500 kcal om dagen, så hvad er der galt, vægten har stået totalt stille i 5 uger nu, det har jeg aldrig oplevet før! Jeg har altid kunne tabe mig på en sund måde, så hvorfor ikke nu?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.