Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Går og er nervøs for at jeg er blevet gravid :(

Redigeret 23 marts, 2013, 11:10 i Snart gravid
Hej jeg er en pige på 20 år som har haft ubeskyttet sex med min kæreste vi gjorde det ikke i særlig lang tid fordi jeg bange fordi vi ikke brugte kondom så vi stoppet. Han kom ikke.

Men efter et Par dage havde jeg sådan lidt uro i maven dog ikke meget og som så har stået på i 2 uger nu. Mine børster er begyndt at blive ømme.

Jeg er så uheldig ikke at vide hvornår jeg skal have min menstruation den ligger slet ikke reglmæssigt så har ikke rigtig ud får det at gå og kan ikke huske hvornår jeg sidst fik det :(

Og jeg er virkelig nervøs for jeg er gravid. Er ret ung af min alder. Tør ikke tage en test fordi hvis den nu viser jeg er gravid bryder min verden sammen. Og ville ingen ide have overhovedet om hvad jeg skal gøre.

Kan man godt få nogle enkelte symptomer på man er gravid uden at være det fordi man går og tænker på det hele tiden og går og er nervøs for jeg er . Har hørt at man sagens kan få symptomerne på man er gravid fordi man går virkelig og håber at man er gravid fik afvide det hed en falsk graviditet ?

Jeg skriver herinde fordi jeg har brug for at få lidt råd,viden og måske få lettet nogen tanker

Tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    gå til lægen og få taget en prøve --eller køb en på apoteket --og tag den selv --men du skal ikke vente alt for længe
  • Indstillinger
    Du skal gå til lægen og få konstateret om du er gravid. Og så skal du overveje hvad du vil gøre hvis du er. Ved jo ikke hvordan du har det med abort, men hvis man ikke er afklaret med valget så er der en stor risiko at man får det psykisk dårligt bagefter. De fleste af dem jeg har mødt som har fået en abort har fortrudt.
    Jeg kan forstå at du er ret ung. Du skal mærke efter hvad DU ønsker, og ikke hvad dine forældre og kæreste eller læge mener. Det er jo dit liv det drejer sig om, og din beslutning og du vil helt sikkert få en masse velmenende råd, men hvis det ikke er de samme tanker som du har, så lyt efter hvad dit hjerte siger.

    OG SÅ HUSK DEN PRÆVENTION EN ANDEN GANG. Kan godt blive meget harm over I unge som bevidst vælger ikke at bruge prævention. Ved I slet ikke hvad I er oppe imod og hvilke uoverskuelige konsekvenser det kan få. Der er jo ingen der ønsker at stå i den situation at blive uønsket gravid, eller få en køns sygdom. Hvorfor er det så at I lader være med at bruge noget. Forstår det simpelthen ikke.

    Du skal passe på dig selv, der er ingen andre der gør det.
    Og vil råde dig til kun at have sex med en du er 100 % tryg ved eller overvej om du måske skulle vente med sex fordi du er så ung.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Havde overset at du var 20, fordi du skrev at du var så ung i dit indlæg. At få barn som 20 årig synes jeg ikke er alt for tidligt. Selvfølgelig er du ung, men så er du heller ikke yngre. Måske skal nogle af dine planer udskydes men det kan lade sig gøre. Men nu er det jo ikke sikkert at du er gravid, man kan nogle gange få graviditets symptomer fordi man er nervøs.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.