Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utroskab

Redigeret 14 april, 2013, 03:16 i Utroskab
Hej. Jeg er en mand på 43 år. For 2 uger siden brød min verden sammen da min kone fortalte at hun havde fundet en anden og ville skilles. vi har været sammen i snart 24 år hvor af vi har været gift de sidste 5 år.vi har 4 børn sammen. Der har været gnidninger i vores forhold og jeg har ikke al tid været nem at leve med. Jeg har også sagt til hende at jeg har respekt og forståelse for hendes beslutning, men det der gør rigtig ondt det er at der er en anden. jeg kan slet ikke finde ro i min krop og tuder som et lille barn til tider. Vi skændes ikke omkring det hele, men har valgt at snakke fornuftig sammen, da vi har børnene at tænke på. udmiddelbart har vi valgt en løsning, hvor vi begge bliver boende i vores hus,også for børnenes skyld, ihvertfald for en tid. Det der er det største problem for mig,det er den anden mand,som også er 14 år yngre end min kone. Det er svært fordi hun ikke lægger skjul på hendes føelser for ham, sms med ham mens jeg ser på.Har også læst nogle af hendes sms og der bliver ikke lagt skjul på hvad de skal sammen, selom hun siger at det ikke er på den måde. Hun tar også fri fra arbejde for at tilbringe tid sammen med ham.Dertil er der også indkøbt nyt undertøj. Jeg ved ikke om jeg kan klare denne løsning eller det er bedst at flytte, men bare tanken om at skulle undvære mine børn. Til sidst så forstår hun ikke hvor hårdt det er at gennemleve dette. mvh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det virker meget uholdbart, det her. Din kone har fortalt, at hun vil skilles, hun har fundet en anden.

    Men samtidig har I valgt at blive boende sammen. Din kone svæver lykkeligt rundt med en ny – og meget ung – elsker – og er helt åben over for dig med det. Hun har alle fordelene, hun skal ikke skjule noget, hun kan bo, hvor hun plejer, og det er vel sagtens også bare at give dig besked, så er hun smuttet på besøg hos sin ven, og du sørger for børnene og det derhjemme.

    Ja, men så er det jo også supernemt – for hende. Selvfølgelig forstår hun ikke noget – hun har det jo pragtfuldt lige nu.

    Selvfølgelig skal I ikke blive boende sammen, selvfølgelig skal hun påtage sig sit ansvar. Det fremgår ikke, hvor gamle jeres børn er, men hvis I har været sammen i så mange år, så er de vel ikke helt små, eller hvad? Mon ikke de er store nok til at fornemme, at der er noget helt galt i jeres familie? De har krav på besked.

    Hvem siger, at du skal flytte? Hvem siger, at du skal forlade dine børn?

    Der er jo også lige det spørgsmål, om denne unge elsker vil finde din kone helt så attraktiv, hvis han også skal forholde sig til fire børn og en realistisk hverdag? Som det er lige nu, kan alt jo lade sig gøre, og så er det jo nemt at svæve af sted på den lyserøde sky.

    Jo – du skal klart bede din kone påtage sig ansvar og bede hende handle på det her. Og det bør du også gøre. Og en af jer flytter lige nu – og det er vel passende, at det er hende. Så kan I bagefter finde ud af, hvordan og hvorledes, økonomi, hvem der skal blive boende, om I begge skal finde noget mere passende, børnedeling osv. osv. Men her og nu bør det være hende der rykker ud.

    Du har accepteret, at hun vil skilles, og hvis du overhovedet skal komme videre, så skal du da ikke bruges som dørmåtte af din kone, og det er jo det, hun gør lige nu. Hun har alt det sjove – du har alt det sure, og ja, en sådan arbejdsfordeling kan da kun være i orden for den ene part.
  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg vil blot erklære mig 100% enig med Lotte, du er nødt til at handle konsekvent her. Jeg ville bede din kone flytte med det samme, det her skal du altså ikke stå model til - du ødelægger dig selv fuldstændigt.

    Og så skal du til at fokusere på dig selv - gør dig klar til dating og et liv med en anden i fremtiden.
  • Indstillinger
    ikke nok med at din kone er hård ved dig --men du piner også dig selv ---havde det været mig der blev budt ..det der sker hos dig lige nu ---havde jeg bedt hende om at tage sit tøj og flytte ---og så bliver du i huset med jeres børn ---nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er ---
    men kommer hun først ud af huset ---og mærker på sin krop hvad der sker ---kunne det være -hun kom på andre tanker ---og finder ud af ---om det er så god en handling hun er i gang med

    sådan som det er nu lever hun i paradis ---det skal ikke være dig der skal rykke ud ---
    jeg forstår ikke at hun vil byde sin familie det hun laver lige nu ---hvad med børnene ---har de ikke forståelse for hvad der sker
  • Indstillinger
    jkristensen. Hvor er du henne nu?

    21/3 beskrev du dit problem, både jeg, cpacan og solo udtrykker nogenlunde enighed om, hvad du kan/bør gøre, men hvordan går det?

    Det ville være rart med en tilbagemelding.
Log in eller Registrér for at kommentere.