Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Galdeblære skal fjernes men hvor???

Redigeret 20 marts, 2013, 10:31 i Galdesten
For 6 uger siden blev jeg indlagt i Viborg med betændelse i galdeblære, grundet en stor sten i samme. Fik penicilin og besked på, at hvis det kom igen så ville man overveje at fjerne den. Nu har jeg fået det igen og skal sandsynligvis tilbage på Viborg hospital morgen, hvor de sikkert vil tilbyde at fjerne den, hvilket jeg ikke er pjattet med. HVIS det ikke kan være anderledes, så vil jeg gerne at det en super-kirurg der fjerner den og et sted, hvor de virkelig er eksperter! Hvor findes Danmarks bedste kiruger vedr. dette ??????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige præcis det indgreb er nu om dage ikke specielt kompliceret, så med mindre Viborg Sygehus er berygtet for at sjuske ved operationerne - (jeg kender ikke Viborg Sygehus), så ville jeg ikke være specielt bekymret omkring lige præcis det indgreb.

    Jeg fik selv min galdeblære fjernet i 89, og den gang var det en stor og kompliceret operation, da kikkertoperationen først lige så småt var ved at blive forsøgt, så den blev jeg ikke budt.

    Men - jeg husker da nogle ganske voldsomme smerter op til denne operation, og ingen operationer er "bare lige", så hvis du har overskud til at søge og lede efter sygehuse og til at vente, så kan det være, du skal finde ud af, om det nu også er helt nødvendigt for dig?

    Beklageligvis betragtes fjernelse af galdeblære for noget lidt ligegyldigt, men det betyder altså en øget belastning på lever og nyrer. For mit vedkommende har det betydet, at jeg efter nogle år begyndte at døje ganske gevaldigt med migræne, hvilket lægerne på intet tidspunkt har set som en konsekvens, men jeg går til akupunktur, hvor jeg er blevet hjulpet -netop med en styrkelse af leveren, som helt klart er/har været påvirket af denne manglende galdeblære.

    Jeg har ikke oplevet det, men mange oplever også problemer med smerter i forbindelse med især lidt fed, røget og krydret mad.

    Så derfor er der al mulig grund til at "trække den" hvis man kan mht. fjernelse af denne galdeblære - dog skal du da heller ikke gå og døje unødigt.

    Men - alt har konsekvens - også fjernelse af galdeblære, og man kan sagtens leve et godt og fornuftigt liv uden.
  • Indstillinger
    Tuind tak for din kommentarer. Den skal også kun væk, hvis det absolut ikke kan være anderledes, så jeg giver ikke sådan lige slip på den, men det går jo selvfølgelig heller ikke, hvis jeg skal tæppe-bombes med penecilin hver 6-7 uge.
  • Indstillinger
    Sørg for, at du bliver informeret om ALLE de bivirkninger du kan opleve ved at få galdeblæren fjernet.

    Så sent som i dag talte jeg med min veninde, som lider frygteligt efter fjernelse af sin galdeblære på Hobro sygehus. Hendes ord var: Havde jeg dog aldrig fået den fjernet......

    Efter operationen fik hun vandtynd diarré op til 7-8 gange i døgnet. Er i dag i livslang behandling med medicin for at stoppe diarréen - en medicin, som ikke er uden bivirkninger.

    Så uskyldig en operation er det nemlig ikke, men kan det ikke være anderledes på grund af betændelse i bugspytkirtlen eller leveren, har du jo ikke noget valg.

    Min søster oplever, at fisk, nødder og andre fede madvarer giver symptomer på et mildt galdestensanfald.

    Held og lykke til dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.