Hjem Smerte Åben debat om smerter

Rygsmerter

Redigeret 20 marts, 2013, 07:53 i Åben debat om smerter
Jeg skriver da jeg har tiltagende rygsmerter.

Vi er en familie hvor flere familiemedlemmer har problemer med diskusprolaps.

Men ved selvfølgelig ikke om det er mit tilfælde. Jeg har periodisk voldsomme smerter i ryggen. Problemet er som regl værst om morgenen, hvor jeg har store problemer med at komme ud af sengen.
Hvis jeg tvinger mig selv igang, kan jeg bevæge mig mere og mere, og få det til at gå lidt i sig selv.

Min tvivl er om jeg skal opsøge en kiopraktor eller om det skal være fysioterapi?

Kommentarer

  • Mit svar til dig bygger udelukkende på mine egen erfaringer om kiropraktor vs fysioterpi.


    Hvis det er pludseligt opståede rygsmerter der er sket inden for de sidste par dage, fx et hekseskud -så synes jeg kiropraktoren er langt den mest effektive.

    Hvis det er rygsmerter der kommer snigende over længere tid, fx i form af tilbagevendende rygsmerter, så er fysioterapeuten langt den mest effektive.

    Det er vigtigt at du går til en fysioterapi med træningsfaciliteter, da det er korrekt træning der er kuren -og også den mest effektive forebyggelse mod diskoprolapser.

    Har du også overvejet om din seng er for blød/hård siden det bliver værre over natten?
Log in eller Registrér for at kommentere.