Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan gik det os?

Redigeret 21 marts, 2013, 02:48 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg var en af dem/os, som var meget herinde for 5-6 år siden.
Jeg fik rigtig meget hjælp, og vi udvekslede erfaringer.
Jeg havde det rigtig dårligt, led også meget, da de lavede Eltroxinen om.
Men langsomt vendte det, og jeg fik det godt igen.
Kunne igen deltage i diskussioner i større forsamlinger osv.
Min hjerne og krop virkede igen.
Det gør min hjerne heldigvis stadig :-)
Men mit helbred er desværre ikke for godt.
Jeg har haft "allergisk alveolitis", dvs lungebetændelse, som ikke kunne slås ned med penicilin.
Hvad den kom af, fandt man aldrig ud af!
Efter store doser Predisolon forsvandt den heldigvis.
Om Predisolonen så har har lavet ravage i mit stofskifte, ved jeg ikke.
Men nu har jeg fået et mærkeligt rødt udslæt på hals og nakke og hævede lympekirtler.
Nu er halsen rynket og jeg ligner en på over 100 år.
Jeg har også fået konstateret Meniere sygdom.
Så her går det godt :-)
Hvordan er det gået jer andre ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Dejligt at høre fra dig Inge, jeg er ked af at høre at kroppen driller, jeg håber at det snart bliver bedre!
    God ide med denne tråd, jeg håber at mange af de dengang aktive giver lyd fra sig.

    Som jeg vist skrev i andre indlæg dengang, så skiftede jeg fra Eltroxin til Euthyrox i maj 2009.
    Jeg var sygemeldt i et år, fra 1/8-2008 til 1/8-2009. Da jeg følte mig rask gik gik jeg igang med mit gamle arbejde på fuld tid(plus).
    Det viste sig dog i løbet af efteråret 2009 at jeg fik det bedre og bedre. Så jeg kan se nu at jeg faktisk ikke var helt tilbage i fuldt vigør i august 2009.

    I feb. 2010 blev min medicin reguleret op til 150 mcg pr dag (1050 mcg pr uge) og den dosis har jeg brugt siden, med nogle få ugers undtagelser for ca et år siden, hvor jeg selv satte mig op til 1100 mcg/uge.

    Indtil sommeren 2012 arbejdede jeg fuld tid(plus). Siden har jeg afspadseret en del og jeg håber på at kunne komme på deltid inden så længe.

    Selvom jeg føler, at jeg har det rigtig godt sammenlignet med 2008-2009, så er jeg ikke helt så effektiv som før jeg blev syg, og det er nok den mindskede effektivitet der gør at jeg føler mig ret slidt i øjeblikket.
    Men jeg tror at et arbejde på nedsat tid eller et arbejde hvor jeg kunne tillade mig at tage fri engang imellem efter eget valg, hvor jeg ikke har nogen forpligtelser vil være nødvendigt i en periode for at slippe af med stress-symptomerne.
  • Indstillinger
    Tak for tilbagemeldingen Peter.
    Min sygdom faldt sammen med at vi solgte vores aktivitet i 2007, så jeg er hjemmegående.
    Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at havde jeg været på arbejdsmarkedet, havde jeg været langtidssygemeldt nok i et par år.
    Derudover tror jeg ikke, at jeg ville have været i stand til at varetage mit gamle arbejde på tilfredsstillende måde.
    I hvert fald ikke på fuld tid.
    At jeg har haft det godt (indtil alle de mere eksotiske sygdomme opstod) tror jeg også skyldes, at jeg ikke har været udsat for stress, da jeg suverent selv har kunnet bestemme over min dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.