Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Positiv historie om at overkomme angst/depression

Redigeret 27 marts, 2013, 05:22 i Familie og venner
Hej alle.

Synes det er vigtigt at også fortælle nogle positive historier om at komme ud af angst/depression & give håb til dem der har det svært og tror at de aldrig får det bedre eller kommer videre!
Jeg er en pige på 25 år, veluddannet, har mange veninde, fantastisk kæreste og famile - alt i alt et perfekt liv.
Efter en bytur med druk blev jeg ramt af en frygtelig angst.. Jeg havde hjerte banken, kvælningsfornemmelser, uro, ensomhedsfornemmelse og forfærdelige tanker - jeg kunne pludselig ikke sove om natten... Jeg befandt mig pludselig i et mentalt helvede og var bange for at jeg var at blive skør - for angst føles sådan! Jeg gik til lægen og fik sovepiller & håbede på, at hvis jeg fik noget søvn, så ville min uro og min tilstand bedres. Det blev bare værre. Jeg fik det mere psykisk dårligt af pillerne og hallucinerede nærmest og var konstant desorienteret.. Jeg tog dem også om dagen, da de virkede beroligende og det hjalp på den forfærdelig angst. Efter at have taget 40 sovepiller på 25 dage måtte jeg ikke få flere.. Jeg havde det elendigt! Kunne intet! Kunne intet huske, kunne ikke koncenteret mig, var følelsesløs, var bange for hvad der skete med mig, for havde aldrig haft det sådan før. Jeg begyndte på oxabenz(nerve medicin) som virkede beroligende indtil sertralinen havde sin effekt... Jeg var utrolig bange for medicinen, for er absolut ikke tilhænger af medicin. Men var så skidt at jeg ingen udvej så. Tiden var forfærdelig - havde selvmord-tanker,ingen selvtillid, kunne ikke sove, kunne INTET!!! Jeg var ved at miste mig selv troede jeg! Kunne ikke se hvordan jeg nogensinde skulle komme ud af dette mørke fængsel som jeg befandt mig i.. MEN.. Jeg ville ovenpå! Selvom jeg ikke kunne komme op af min seng, kæmpede jeg hverdag og stod op og løb, spiste sundt og mediterede.. Langsom begyndte sertralinen at virke. Den grå sky som var over mit hovede begyndte at lette.. Min selvtillid kom frem igen, jeg fik pludselig "lyst" til noget igen og tog mig selv i at smile oprigtigt igen.. Efter 2 &1/2 månede i helvede var jeg pludselig "mig selv" igen... Jeg havde fået min overskud igen, følelsesløsheden var væk og jeg kunne mærke mig selv igen og glæde, træthed osv. Det var som at blive "født på ny! Jeg mener seriøst at jeg troede at jeg ALDRIG ville komme ud af denne forfærdelige tilstand, men jeg tog fejl! I dag er jeg erklæret rask og er på arbejdsmarkedet igen og har det fantastisk! Jeg skal snart trappe ud af medicinen efter har været på setralin i 6 måneder.
Jeg vil meget gerne svare på spørgsmål ang angst/depression - alle kan komme ud af det, med den rigtige hjælp og støtte

Håber at min historie giver håb/svar til folk der går igennem en svær tid! Det er forfærdeligt at gå igennem, men når man komme ud på den anden side, har du fået en utrolig viden om en selv o man værdsætter virkelig ens liv på en anden måde.

Er der andre der har en POSITIV historie som de vil dele?

Kærlig tanker fra den livsglade <3

Kommentarer

  • Indstillinger
    er du helt sikker på at det er klogt ---at trappe ud af medicinen ---det er jo den der er årsag til at du har det godt nu ---

    så hvad skulle der være i vejen med ---at du har brug for den medicin --lidt eller lang tid endnu --
    giver den dig nogle gener ---
  • Indstillinger
    Den følelsesløshed du skriver om, hvordan var den for dig ? Nogle under en depression f.eks kan ikke mærke deres følelser for deres kæreste, mand eller kone. Var det noget lignende eller ?
Log in eller Registrér for at kommentere.