Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Samkvem med barn (tyskland)

Redigeret 18 marts, 2013, 15:09 i Små børn
Jeg er SÅ frustreret over det her!! Min tyske kæreste ligger i skilsmisse med sin kone og de har en søn. Konen siger at sønnen ikke vil se ham og der er nu gået et halvt år. Min kæreste og jeg har en mistanke om at moderen manipulerer sønnen til at sige nej til sin far. Som hun prøver at manipulere min kæreste til at komme tilbage. Hun har selv sagt hun græder foran sønnen.

Så er det jeg spørger.. Hvad f****** kan min kæreste gøre for at se sønnen igen?? Har fædre ikke samme rettigheder som danske?? Og hvad kan man gøre for at han får set sin søn?

Jeg ser min kæreste gå mere og mere ned over det her. Han er i et sort hul fordi hans søn er hans eneste og alt. Det er hårdt nok at ligge i skilsmisse...
Er der nogle af jer der har nogle tips??? Jeg er hjerteknust over at se min kæreste være så ulykkelig.. Og at gå tilbage er ikke en mulighed. Man burde kunne være forelsket og se sin søn samtidig.

Mvh Charlotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg ved ikke, hvordan loven er i Tyskland, men det bør din kæreste da i første omgang få undersøgt.

    Og noget tyder på, det haster - hvis barnets mor manipulerer barnet og i øvrigt græder foran det i sin iver for at få barnet på sin side. Det er jo overgreb mod et barn, og det er helt sikkert lige så alvorligt i Tyskland som det er her.

    Han bør prøve at skaffe bevis for at moderen (mis)bruger barnet - og så må han henvende sig til de tyske myndigheder om problemet.

    Det kan være, det vil tjene hans sag bedre, hvis han også flytter tilbage til Tyskland mens sagen kører - men det ved jeg ikke.
  • Indstillinger
    Står det nogle steder at det er overgreb at græde overfor sit barn eller er det en vurderings sag?? Så er det nemmere at slå op i tyske lov-bøger eller tale med advokater om det.
  • Indstillinger
    Som jeg læser dit indlæg, så lader det til at moderen i den grad bruger drengen i skilsmissen - og involverer ham alt for meget - og det kan børn tage varig skade af, så derfor tillader jeg mig at kalde det overgreb, og hvis drengen er blevet manipuleret til ikke at ville/turde være sammen med sin far, så er der vel helt klart noget rasende galt?

    Desværre bruges der ualmindeligt beskidte kneb i skilsmissesager omkring børn, så derfor er din kæreste også nødt til at lære "spillet", som det lader til at barnets mor bruger helt vildt.

    Men - naturligvis er din kæreste nødt til at finde ud af, hor han står rent lovgivningsmæssigt - og det hjælper ikke hans sag, hvis han har brugt det første halve år med at sidde med hænderne i skødet - men noget HAR han vel allerede forsøgt?

    Så helt klart - først og fremmest i gang med lovgivningen og hans juridiske muligheder.
Log in eller Registrér for at kommentere.