Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i underlivet - hjælp!

Redigeret 14 marts, 2013, 10:49 i Underlivsbetændelse
Jeg ved ikke om dette er det rette sted at placere det, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal placere den. Jeg håber nogen kan hjælp alligevel.

Jeg er på det seneste begyndt at opleve en underlig/ubehagelig følelse i mit underliv. Det er som om der er noget der ikke sidder som det skal, og det kan mærke det næsten hele tiden, særligt når jeg bevæger mig, eller sidder ned. Jeg har svært ved at forklare det, men det føles forkert. For at være ærlig skræmmer det mig meget.

Hvordan det er kommet ved jeg ikke. Jeg har den seneste måneds tid haft meget udflåd, men ikke tænkt på det som noget farligt. Jeg tænkte det måske ville gå i sig selv, men det har snart været der i en uge, og med tiltagende grad. Jeg har prøvet at lave bækkenbundsøvelser, hvilket er ubehageligt. Det føles som om jeg klemmer sammen om noget. Jeg tør ikke dyrke almindelig motion, da jeg er bange for at forværre problemet. Jeg er ikke seksuelt aktiv (jeg vil gerne vente til jeg bliver 21), så det bør ikke være noget med kønssygdomme. Jeg er rædselsslagen for at der er sket en nedsynkning af et eller andet, og at jeg måske skal have en operation eller sådan noget. På den anden side kunne symptomerne også minde om underlivsbetændelse, og så alligevel ikke helt.

Problemet er, at jeg ikke ved hvor jeg skal henvende mig. Jeg har bestilt en tid ved lægen, men jeg kunne tidligst komme til om to uger, og jeg ved ærligt talt ikke om jeg kan vente så længe. Jeg er virkelig bange, og jeg er ikke sikker på at lægen vil tage mig alvorligt (jeg har erfaringer med læger, der ikke gider lytte til mig, og det virker meningsløst at vente på at blive afvist af lægen). Jeg overvejede vagtlægen, men jeg er ikke sikker på det er noget de ville tage sig af.

Hvor skal jeg henvende mig? Er der nogen der har oplevet noget lignende, og hvad var det? Og hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg gerne vil til før to uger? Jeg håber virkelig at nogen kan svare!

Redigeret: Det skal siges, at jeg ikke cykler da det gør ondt at sidde på sadlen (sådan har det altid været, men det er værre end det plejer), og det er ret ubehageligt at sidde normalt på en stol (jeg sidder gerne tilbagelænet nu).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal ringe til lægen i morgen tidlig, så du kan få en tid.
    Læger har altid tider til akutte ting, og når du har mistanke om underlivsbetændelse, skal du ikke vente to uger.
Log in eller Registrér for at kommentere.