Hjem Hjerne og nervesystem Urolige ben

føleforstyrelser

Redigeret 13 marts, 2013, 16:17 i Urolige ben
Jeg har i længere tid døjer med føleforstyrelser. Det er forskellige steder på kroppen.
Næsten konstant har jeg en snurren i venstre underben, og venstre hånd .Dette har man ikke kunne finde nogen forklaring på.
Under navlen et større område, bag på knæet og på ballerne (der hvor man sidder på et toiletsæde) har jeg en sviene og brændende fornemmelse, og det føles som om huden revner. (Ikke konstant)
Jeg har også tit kramper i hænder og fødder. Og nogen gange i lægmusklen og i over armen. Jeg har for 3 år siden haft svær D-vitamin mangel, men er normalt nu. Sommetider isner det ned af ryggen, og mine lår og fødder føles våde. Som om jeg har våde bukser og strømper.

Min læge vil ikke gøre noget, har fået besked om jeg skal lære og leve med det.

Jeg har var ved neurolog for 2,5 år siden og blev scannet. Men dengang havde jeg ikke de samme føleforstyrelser. Jeg er nu igen blevet henvist til reumatolog som nok bliver om 6 mdr. Sidst ventede jeg 7 mdr.

Men er der nogen der har godt råd om hvordan man kan mindske de føleforstyrelser?

Kommentarer

  • Prøv at kigge på denne hjemmeside.
    www.tungmetal.dk
  • Hej

    Jeg ved ikke helt om en reumatolog kan det, som jeg tænkte på, at du kunne undersøges for.
    Men en speciallæge i ortopædi kan i hvert fald undersøge dig for kredsløbslidelser, om der er god puls i dine fødder osv...

    Men det du måske kunne gøre indtil videre, til du skal til reumatolog er f.eks. tage en tur hen til en bandagist forretning, f.eks. Sahva, som flere byer har her i Danmark. Der kan man købe støttestrømper. De kan vist egentlig også købes i Matas (sikkert biligere, tror jeg har set dem til ca. 300 kr.). De kan forbedre blodomløbet og formindsker uro i benene osv...

    Det du oplever bag knæet og ved ballerne kan måske være spændinger. Jeg har selv haft spændinger tilsyneladende i mange år. Det var efter en ulykke (fald), hvor jeg efterfølgende har haft problemer med udstrålinger i højre side, og ned i benet osv. dvs. låsninger i omkring bækkenet ved ballerne.
    Jeg var til holdtræning med fysioterapeut (efter anbefaling fra en reumatolog), og også manuel fysioterapi af samme person. Jeg sagde til hende, at træningen hjalp rigtig meget, men det eneste, der ikke hjalp var "hårdheden" ved ballen i det ene side. Hun kunne hurtig konstatere, at jeg havde en masse spændinger... De blev løsnet mere og mere op hen ad vejen, og jeg kunne mærke forskel - sådan mere afslappende i hele kroppen...

    Måske har du en del spændinger/noget i klemme (nerver), men det er svært at sige... De kan evt. løsnes op med behandlinger hos en fysioterapeut. Bor du i Københavns området, så skriv lige, hvis jeg skal anbefale dig hende, jeg har gået ved. De er bare de bedste, for jeg har gået hos andre, uden det har hjulpet rigtigt..

    Håber du får svar på, hvad du går og døjer med...
Log in eller Registrér for at kommentere.