Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

angst for krig

Redigeret 13 marts, 2013, 11:09 i Angst
Hej netdokter

Jeg er en dreng på 22 som tilbage i 2008/2009 en depression/forstille mig ting der ikke var der og kom til læge og psykolog og kom i behandling og fik nogen piller og fik det bedre

Nu her for et par uger siden er jeg begyndt og blive helt vildt bange for krig/atomkrig da der er alt den snak om nord Korea og det med USA er lidt sure på Kina pga nogen hacker angribe de har lavet. Det var ca det samme der startede min depression i 08/09 men er bange for og snakke med folk om det fordi det kunne jo gøre dem nervøse uden grund især over for min kæreste men problemet er at jeg er så bange for det med krig at jeg har svært ved og tænke klart og har ikke nogen kræfter har ikke lyst til og spise har mest af alt bare lyst til og grave mig ned. Min kæreste og mig skal også til og flytte i hus men føler ikke nogen glæde ved det da jeg tænker verden/ livet nok snart er slut.

Har heller ikke lyst til og gå til min læge igen da ham jeg snakkede med sidst ikke arbejder der mere

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg mener du skal i behandling hos din læge og psykolog igen, også selvom din tidligere læge ikke arbejder der mere. For der er sikkert kommet en ny læge, som du kan få tillid til og fortælle om din angst for krig.

    Det hjælper dig sikkert ikke, at jeg absolut ikke tror på, at Nordkorea vil atombombe USA. Det er tomme trusler, de fremturer med hver gang, FN’s sikkerhedsråd sætter sig sammen og vil lave en ny resolution om sanktionerne mod Nordkorea.

    Som jeg har læst for nylig, mangler de helt teknikken til at kunne lave det atomhoved, der er lille nok til et atommissil, der skal til for at nå USA.

    Jeg kunne råde dig til at læse og blive klogere på fakta, for ofte er det uvidenhed, der skaber angst.

    Men jeg tror også, at din angst udspringer af noget helt andet måske tilbage til din barndom, og måske dine relationer til dine forældre.

    Måske gætter jeg helt forkert, men sådan en ung mand som dig, skal ikke ødelægge dit liv med angst for noget, du alligevel ikke kan gøre noget ved.

    Vi kan alle blive bange for et eller andet, såsom krig og terror, men så overtager fornuften som regel, men det er lige netop den mekanisme, du mangler, men jeg er sikker på, du kan lære det ved at få hjælp.

    Gør nu som jeg foreslår, så du kan begynde at glæde dig over livet med din kæreste, og til at flytte i hus.

    Mange varme tanker Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.