Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst Eller Stress

Redigeret 21 marts, 2013, 02:39 i Angst
Hej med jer.

Jeg søger nogle råd, for nogle som der har prøvet det samme som mig, som jeg er igennem nu. Jeg tog ned til min læge i fredags, fordi jeg har virkelig følt hjertebanken i ca et par uger, jeg kommer der ned, han måler en puls på ca 160, sender mig til indlæggelse, hvor jeg er indlagt nogle timer, men bliver udskrevet igen senere på dagen. Jeg har følgende symptomer sagde jeg til lægerne, hjertebanken, tanker der køre rundt i hovedet, anspændthed, kvalme, kan ikke finde indre ro, følt mig meget presset på jobbene, har 2 stks job, og har ikke altid haft tid til at spise middag på jobbet. Ud over det har jeg også oplevet siden det begyndte for 2 uger siden, skulle der ikke ret meget til at tænde mig af, små bitte ting der lå som det ikke skulle, jeg bliver nærmere undersøgt. Urinprøve rigtig fin, blodprøver rigtig fine, og fik lavet et hjertedigram som viser normalt slag, jeg havde et blodtryk på 140 et eller andet, lægernes ord lyder stress/angst, kan det virkelig passe, føler bare dagene er gået al al for hurtigt med 2 stks jobs, har altid sagt ja til ekstra vagter, ud over det jeg arbejder for dem, hvordan finder man en rytme til at lære at slappe lidt bedre af, og det er hellere ikke altid at jeg kunne sove om natten. Jeg vil meget gerne høre nogle råd.

På forhånd tak.

Med Venlig Hilsen

Luffeman23

Kommentarer

  • Indstillinger
    STRES---STRES----hvorfor har du to job ---tager ekstra arbejde ---du skal gå til MEDITATION---
    så du kan lære at stresse ned ---

    hvor gammel er du ---er du mand eller kvinde ---
  • Indstillinger
    jeg er en mand, og er 26 år gammel.
  • Indstillinger
    du er en aktiv ung mand ---men derfor skal du alligevel passe på dig selv --

    så hvis du vil blive ved med det ræs ---må du lære en metode til at stresse af på ---

    men er det nødvendigt at arbejde så meget
    nogle har intet arbejde ---men du arbejder for to
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Ja jeg ved godt at jeg er en aktiv mand, men er ved at prøve at finde nogle løsninger, som jeg kan bruge, som jeg håber på, at blive stressfri igen. Blandt andet sørge for at spise lidt mere grønt, begynde og træne i fitness center, blive bedre til at sige nej til ekstra arbejde, for jeg har haft det rigtig skidt med at sige nej til arbejde, sat mit arbejde lidt på pause, for at holde mig i ro, vil også prøve at spadser nogle dejlige gåture ude i det fri. Prøve at skære nej på at det sukkerlige drikke og samt slik, og jeg tror på at det sagtens kan lade sig gøre, på disse måder, så jeg kan få det godt igen, men har fundet en god måde at holde et såkaldt frikvatere, ved at lytte til noget afslappende musik 1 times tid. Men man bliver bange, er glad for at jeg tog til læge og blev yderligere undersøgt på sygehuset.

    Med Venlig Hilsen

    Luffemann
  • Indstillinger
    ja du har fået et vink med en vognstang ----så det er fint du tager det alvorligt ----
    men ROM ---blev ikke bygget på en dag
    men det er gode ting du satser på ----

    selv om du er ung ---skulle du prøve at stresse af med at løse KRYDS OG TVÆRS ---der lukker man af for omverden for en tid ---når man er optaget og dybt inde i krydseren ----
    -Meditations bånd ---bruger jeg meget når jeg har brug for at slappe af ----og sover altid ind til det ---nu kan jeg ikke undvære det ---men glæder mig til det ---
    ellers ville alt muligt kværne rundt i mit hoved ---om det der er sket ---eller

    alt det jeg skal ---vil nå ---og det gider jeg ikke bruge min nat til ---

    jeg ønsker dig god vind ----og lad os høre mere fra dig ----
  • Indstillinger
    Hej Du, det første led i at behandle stress er at finde frem til kilden, fat en blok papir og skriv de ting ned som du lægger mærke til gør dig stresset, stress kan let lede til angst og hypokondri at man tror der er noget galt med en, jeg lever selv et liv med kronisk stress, en tilstand som jeg ikke kan komme ud af da jeg har været ude for nogle ubehagelige oplevelser i sin tid, min stress sætter sig gerne psykosomatisk d.v.s den giver udslag i smerter og lammelser fx ved skuldre bladet, mave smerter osv.

    Jeg ved ikke om du er sådan en, men jeg har faktisk fået et næsten normalt liv igen efter jeg er begyndt at dyrke sådan rimelig hård sport, det giver en eller anden indre ro og man får mere energi og overskud af det.

    Jeg syntes du bør tage en snak med din læge, som eventuelt måske kan henvise dig til et eller andet der kan hjælpe dig ud af din knibe. Det hjælper bestemt ikke, ikke at gøre noget.

    Læge + snakke med familie, ud at gå en tur i det grønne osv, alt det der hjælper, også selvom man har tildens til tankespind og isolering håber du klare den :)
  • Indstillinger
    lad os høre lidt fra --hen ad vejen ---hvordan du har det ---
    men der skal tid til at ændre tingene ---
  • Indstillinger
    Hej for mig der selv har døjet med de symptomer i 1 og 6 mdr kan jeg kun råde dig til at prøve at slappe af jeg er selv blevet undersøgt på hjerte og puls med måleudstyr ,det er kroppen der fortæller noget er galt,og det ska man ta alvorligt,fik lidt til at slappe af på til natten og efter 8 dage og Go nats søvn kørte hverdagen bedre,begyndte at lære vejrtrækninges øvelser det hjalp når anfaldene var værst,og prøvede at tale mig selv til ro man bliver meget bange:(har været til læge og vagtlæge py tør ikke tænke på hvor mange gange,man fårspændinger i nakke og skuldre,så det har fys og massør løst op på går ca 1 gang i mdr.jeg er i bedring,har yderlig fået d vitamin mangel som også kan forsage noget af det,så jeg håber du kan bruge lidt,det sidste er akupunktur der har hjulpet mig med spændinger.
Log in eller Registrér for at kommentere.