Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp og Atter hjælp.

Redigeret 28 april, 2013, 06:08 i Utroskab
Jeg starter med at præsentere mig selv.

Jeg hedder Joshua - har været med min kæreste igennem nogle år.

Nu kommer selve problemet.

Jeg er normal "syntes jeg selv", den bedste kæreste.
men som så mange andre, har jeg gjort det utilgivelige.
jeg var min kæreste utro, og det fandt hun selv ud af. et halvt års tid efter selve episode skete. da hun da konfrontere mig med dette gik jeg selv til bekendelse. og indrømmede overfor hende.

selvfølgelig var hun ked af det og såret. for min handling var langt fra acceptable.

og som den mand, jeg nu engang er. gik min hjerne i stå fra den dag af. og jeg måtte gøre alt hvad der stod i min magt for at få min kæreste tilbage.
"for hvad end i siger er hun desværre alt for - selvom i ikke mener det når jeg var utro". alt fra gaver, til overraskelser til lange breve - lange smser.

dette stod på i snart 2 måneder.

og jeg stod stadig på samme fod, ikke et skridt videre i nogen retning.

jeg valgte så at give hende et kald inden hun tog på en rejse, hvor hun gjorde klart for mig det var slut. - og jeg valgte derfra at skrive en sms til hende - " fint du ikke gider mig mere, så er der vel ikke noget problem i at jeg går ud og hygger mig". dette var både barnligt og dumt skrevet.

Hun valgte selvfølgelig at ignorer dette, og svarede ikke. men fik efterfølgende at vide hun havde grædt og turen var ødelagt.

Hun vender efterfølgende hjem. og nu 3 uger efter.
støder vi desværre og uheldigt på hinanden i byen, og jeg ved ikke hvilken syg leg der bliver leget, men det var alt fra at trække fyrer ind foran mig på dansegulvet. til at kysse dem foran mig.

jeg havde desværre købt en rejse til hende og mig, i håb om at vi kunne redde noget tillid på den tur, og det var egentlig idag vi skulle have været afsted - men hun valgte at rive dem i stykker og flippe i raseri "blindt raseri".

jeg står her idag, hvor jeg har fået konstateret en depression, og er utroligt langt nede psykisk, ikke mindst over min handling dengang - men også over hendes måde at tackle tingene på. jeg har desværre ingen mulighed for at kontakte hende.

jeg er godt klar over standard svaret, herfra ville være. kom videre for din og hendes skyld. for du gør det hårdt for dig selv.-
desværre er jeg sådan indrettet at det kan jeg ikke, kan desværre ikke give slip.

Skal jeg lade hende rase ud, eller er hun videre - og det eneste hun ønsker er at såre mig. "for sådan har jeg aldrig oplevet hende".

er jeg virkelig den eneste med noget følelse mæssigt i klemme her.

hvor jeg ville for alt i verden have hende tilbage, og gøre alt hvad der skal til. - om det er rejse jorden rundt i ekko-sko så var det, det jeg gjorde.

MvH. Joshua jeg ønsker ikke at blive dømt pga mit Utroskab. for dette er mit livs fejltagelse. - er der nogle som har kunne vinde deres kærestes hjerte tilbage. eller har gode råd. Tak.! alt er kær kommen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan godt være, jeg så kommer med standardsvaret, men at skrive at I nok skal finde sammen igen vil da være et dårligt råd, som det ser ud lige nu.

    Du var utro, hun fandt ud af det; du forsøgte med alle krumspring at gøre det godt igen, men det virkede ikke - i hvert fald ikke så hurtigt, som du gerne ville have det - så derfor valgte du at sende hende på ferie med beskeden om, at du så ville hygge dig.

    Du kalder selv handlingen barnlig - men det er nok den, der har gjort, at hun så tabte alt for dig. En sådan handling viste hende jo netop, at hun ikke kunne stole på dig, ikke regne med dig. Og ja - jeg ved da godt, at du gjorde det, fordi du var såret, men den fik altså den stik modsatte virkning, og sådanne ting, kan man desværre her i livet nogle gange komme til at gøre - og der er desværre ikke andet at gøre ved det, end at lære af det.

    Du har nu fået et depression, og derfor synes jeg, du skal søge noget professionel hjælp, så også du kan komme hel ud på den anden side efter dette brud.

    Det skal ikke være dig og hende, og også du kan komme videre og også du finder en dag en anden, som elsker dig - og som du elsker, og du har på den mest smertelige måde fundet ud af, hvad det koster at være utro, så det gør du aldrig mere.

    Men - du skal have hjælp til at være tro mod dig selv og de værdier, du står for.
  • Indstillinger
    Hej Lotte.

    Jeg får Pt. hjælp og det hjælper mig rigtig meget, dog fortæller psykologen mig også, at hvis jeg ikke ønsker at give slip skal jeg heller ikke gøre dette. og lige for tiden er det desværre for hårdt for mig at gøre.

    og vil mene hvis denne sms, kunne få hende til at miste alt for mig. må kæden da være hoppet helt af.

    vil nok mere mene vi begge befinder os på en følelsesmæssig rutsjebane
  • Indstillinger
    Ja, men det tror jeg da sådan set også at I gør. At hun er så vred på dig, kan hun kun være, fordi hun stadig har følelser for dig, ellers ville hun jo være lige glad.

    Du har været hende utro – og da hun opdagede det, blev hun naturligvis dybt, dybt ulykkelig, og hun har naturligvis også en stor og stærk tvivl om hun overhovedet vil kunne komme til at stole på dig igen.

    Du har prøvet alt muligt for at gøre det godt igen, men sådan noget tager tid – masser af tid, og der tror jeg, du har været for utålmodig. Jeg kender jer naturligvis ikke, men jeg gætter på, at hun måske netop ville på den ferie for at komme lidt væk fra dig og virkelig tænke sig om og gøre det på helt klar bund, slutte med dig og så se, hvad der sker – og så gjorde du det værste man overhovedet kan gøre – nemlig sende hende en besked om, at når det er sådan, så er det ikke noget problem, du går ud og hygger dig!

    Jeg vil ikke kalde det barnligt og dumt – jeg vil kalde det direkte tåbeligt. En sådan bemærkning til mig – i en sådan situation – ville virkelig fortælle mig, at du da i den grad er ligeglad. Du har fået at vide, at hun har været dybt ulykkelig på den ferie, og når hun kommer hjem, så er hun slet, slet ikke kommet over det – men gør alt, hvad hun kan for at vise dig, at hun da sagtens kan klare sig uden dig, og at hun altså også ”hygger sig”.

    Lige nu handler det hele om, at du har gjort hende voldsomt ondt – og det eneste hun kan tænke på er, at gøre dig lige så ondt – og det lader da til at lykkes ganske fint for jer begge to.

    Nu går du til noget terapi, og jeg håber du får den rette hjælp.

    Jeg har da et forslag – og jeg vil foreslå, at du taler med terapeuten om det, der måske også kan hjælpe dig med formuleringen – for han/hun kender din situation bedre end jeg gør her på debatforum.

    Jeg foreslår, at du skriver et brev til hende – ikke en sms, men et rigtigt brev. Der fortælle du hende, hvor ondt det gør, at det er gået så galt mellem jer, du fortæller at den bemærkning der, simpelt hen var under lavmålet, men du gjorde det fordi, du netop var så såret og ulykkelig.
    Du kan foreslå hende, at I mødes et neutralt sted og får talt ordentligt ud. Prøver at lytte godt og grundigt til hinanden, og prøver at finde ud af, om der alligevel ikke er en mulighed for at I kan få det til at køre igen.
    Hvis det viser sig, at der simpelt hen ikke ER noget at gøre, så vil du gerne have at I får sluttet på en god og ordentlig måde, da hun er den eneste, du nogensinde har elsket, hvorfor du gerne vil have at hun bliver glad og lykkelig igen.
    Bed hende i det mindste melde tilbage – foreslå f.eks. nogle mødedatoer/steder – og gerne først om en uges tid eller så, så hun kan få ordentligt tid til at tænke sig om.

    Hvis løbet ER kørt og der ikke er nogen mulighed for at I vil kunne finde sammen igen, så bør du for din egen skyld, bede om at få hjælpen drejet til at DU kan komme videre.
  • Indstillinger
    Kære Lotte, Det er desværre 3 måneder siden, for mig føltes det stadig som 3 dage.

    Jeg ved end ikke om hun ville kunne læse mit brev, eller også dette bliver revet i tusinde stykker. og jeg må nok erkende tanken om at skulle snakke med hende. giver mig ondt i maven, for jeg er en smule målløs. jeg er bedst til at vende en stemning til noget sjovt eller positivt. jeg bare bange for hun gør mig ked af det. den følelse jeg fik da jeg så hun kyssede med en anden. ødelagde virkelig mit skjold jeg havde oppe.
  • Indstillinger
    hej
    Jeg ved som kvinde og fra egen erfaring ,at har du inderligt og ærligt fortrudt
    utroskaben ,så er den eneste måde at få hende tilbage (hvis dette stadig er dit ønske) og hun ikke allerede har en anden. Lad hende vide du er der send enkelte sms (ikke mange) fortæl hvad du gå og laver og at du savner hende
    bebrejd hende ikke hvis hun ikke vil mødes giv hende den tid hun har brug for ,jeg går ud fra at du allerede har lagt alle kortene på bordet og forklaret hvorfor du gjorde det den med jeg var fuld og ikke aner hvad jeg lavede holder ikke (for så skal du da ihvert tilfælde) holde op med at drikke .giv hende tid men lad hende vide du tænker på hende og sig du er rigtig ked af den smerte du har forvoldt ,og at du ødelagde det gode i havde ,lad være med at bebrejde hende hendes hævn adfærd ,det er en naturlig reaktion når man er blevet dybt såret kh Bella
Log in eller Registrér for at kommentere.