Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

albue

Redigeret 9 marts, 2013, 14:45 i Håndskader og musearm
Hej i går var jeg så klog, at jeg skulle sige farvel en min veninde og gav hende et kram, men så kommer min lillebror og skubber os, så jeg slår mine albue ind i vores dør alt hvad jeg kan. Jeg er lidt hævede, ingen misfarvining, jeg kan ikke bevæge den og den gør mega ondt hvis jeg prøver, men min mor gider ikke køre mig på skadestuen, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, hjælp

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver ikke hvor gammel du er. Hvor er din far i alt dette her?

    I første omgang synes jeg du skal ringe til vagtlægen og forklare ham situationen så kan han evt tale med din mor hvis lægen mener du skal komme ind og blive undersøgt af en læge. Skadestuen er jo til skader der lige er sket, og dit skete i går.

    Du kan finde telefonnummeret på din lokale vagtlæge ved at google: vagtlæge og så din bys navn. Hav dit personnummer parat, det skal lægen nemlig bruge. Personnummeret står på dit sygesikringsbevis.


    Din mor har pligt ifølge loven til at have omsorg for din sundhed. Jeg må sige at jeg faktisk er lidt forarget over at din mor er så ligeglad med at du slet ikke kan bruge din arm. Du kan faktisk være så uheldig at have fået et brud og den slags skal behandles.

    Men ring nu til vagtlægen først og helst med det samme, så er der heller ikke så lang ventetid på at komme igennem.
  • Indstillinger
    Tsk, det vil jeg prøve, jeg har ikke set min får i flere år, jeg er 16 år
  • Indstillinger
    Selvtak.

    Det vil være dejligt hvis du vil skrive hvordan det er gået bagefter.
  • Indstillinger
    Min mor gider ikke tage med mig, fordi hun synes jeg har haft for mange skader
  • Indstillinger
    Det er da ingen undskyldning!

    Hvad sagde vagtlægen, fik du talt med ham?
  • Indstillinger
    Nej,
    fordi min mor ikke gider at høre på mig
  • Indstillinger
    Ok, så har du ikke ondt nok.

    For hvis du havde, ville du have ringet til vagtlægen, det kan du sagtens klare som 16-årig.

    Og du kan vel også tage bussen -hvis du altså ikke bor langt fra en by med lægevagt.

    Jeg mener stadig at din mors undskyldning ikke holder, men din er lige så dårlig.

    Tænk over det -er der et brud kan du risikere at få problemer med den arm og smerter resten af livet.
Log in eller Registrér for at kommentere.