Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Den forvirrede.. Hjælp!

Redigeret 8 marts, 2013, 12:16 i Snart gravid
Jeg stoppede med at tag mine p piller sidst i januar i år 2013, og fik så min menstruation lige efter, 1-4 februar. Den 14 februar hvor jeg så skulle have min ægløsning, begyndte jeg at bløde igen. Det var ikke som min normale menstruation med det varede alligevel i 3-4 dage. Jeg regnede så ud, at hvis dette så var min menstruation, så ville jeg få ægløsning igen den 28 februar. Men men men, nu den 3 marts er jeg igen begyndt at bløde.

Nu er jeg meget forvirret, for er det min menstruation der er helt ude af den eller hvad sker der.?? Det er jo svært at regne ud hvornår jeg har ægløsning og chance for at blive gravid, når jeg begynder at bløde på enten dagen før ægløsning eller et par dage efter.
Vi har jo snart ikke engang mulighed for at være sammen og prøve, når jeg snart bløder hele tiden. Er forvirret da jeg har læste meget om, at andre slet ikke får deres menstruation i flere mdr, men har endnu ikke læste nogen steder om kvinder der bløder flere gange på en mdr efter p pille stop.
Hjælp.. Vi vil virkelig gerne blive gravide, men forstår slet ikke hvad det er der sker med min krop lige nu.

Hilsen Den Forvirrede..

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med at tale med din læge om det ---og få rigtig rede på hvad der sker ---
  • Indstillinger
    Det er ikke helt unormalt, at kroppen er totalt "rundt på gulvet" i endog meget lang tid efter ophør af p-piller; p-midler i det hele taget; og da især hvis du har været styret af hormoner i mange år.

    Endnu en af de "småting" man ikke får at vide, når man begynder på den hormonbehandling.

    Det kan sagtens tage lang tid, før du kan begynde at regne ægløsning ud, så jeg foreslår da, at I har sex, når I har lyst - uden overhovedet at tænke i ægløsning, for når det har været styret medicinsk i lang tid, er der jo rod i netop ægløsning, så der kan sagtens være ægløsning på tider, du slet ikke havde regnet med.

    Nogle bliver ret hurtigt gravide alligevel - og for andre tager det længere tid, uden at der derfor behøver at være noget i vejen, men logisk set, så skal kroppen jo have tid, fred og ro til at finde ud af at fungere igen, efter denne funktion jo har været den frataget i al den tid, du har valgt at få den del styret med hormoner.
Log in eller Registrér for at kommentere.