Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Et kæmpe rod!!

Jeg er en pige på 17 år, jeg har ADHD og OCD, og er blevet medicineret i tæt på et år. Jeg fik 56 mg conserta som fungerede fantastisk både på mit ADHD og på mit OCD, problemet var at jeg ikke kunne tåle medicinen, mit hjerte slog dobbelt så hurtigt som det burde, og de blev derfor nødt til at sætte mig ned i dosis. Med hjertebanken fulgte en anden bivirkning, jeg mistede ALT min appetit og sult, og tabte mig på 3 måneder 6,5 kg. Men nu da jeg er blevet sat ned i dosis, har jeg stadig ingen appetit, og får kun en rugbrød til morgenmad og en lille portion aftensmad, drikker til gengæld en masse vand. Nu går jeg og er lidt små bekymret for jeg har fået en spiseforstyrrelse, jeg har en normal BMI, 23,2. Men stadig har jeg det så dårligt med mig selv at jeg næsten væmmes.. Min mor har både anoreksi og bulimi, og kan begynde at se mig selv i hende.
Jeg overvejer hver bid meget nøje, jeg vejer mig dagligt, og ryger helt ned i kulkælderen hvis vægten siger et højere tal end dagen før. Samtidig undgår jeg usundt mad, og hvis det skulle ske jeg spiser usundt, kaster jeg det op igen.. Jeg ved ikke om jeg skal søge læge eller hvordan og hvorledes, men en ting jeg ved er at jeg stadig gerne vil tabe mig så meget som muligt.. Noget der dog ikke passer på "Krag til en spiseforstyrrelse" er at jeg ikke dyrker overdrevent meget motion..
Mine negle begynder at blive blå over middag, og mine negle knækker også. Jeg er mere bleg end normalt, og det er tydeligt at se min krop reagere på mangel af alle mulige ting, men det rør mig ikke.. Overhovedet.
Jeg har altid været den tykke pige i klassen, og jeg er meget kraftig bygget

Håber i kan hjælpe mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.