Hjem Familieliv Store børn

Sengetid for 11 årig?

Redigeret 29 august, 2017, 07:24 i Store børn
Hej,
hvor finder jeg mere info om sengetid for en lige-fyldt-11 årig?

Hvad tid går jeres egne 11 årige i seng, og er det tidligt nok?



Mvh,
R

Kommentarer

  • hvad tid skal han op om morgenen ----og hvor meget tid har børn behov for at sove når de er i den alder ---
    så de kan være friske næste dag ----
    så det må vel bestemme hvad tid han skal puttes
  • du finder en god info ----hvis du går op på GOOGLE ---og spørger --hvor meget behov børn har for søvn ---
  • Jeg tror at søvn er meget vigtig for børns trivsel, og at mange skolebørn sover for lidt, så de er trætte og uoplagte, når de møder i skolen.

    Mit barnebarn der også er 11 år, skal gå i seng kl. 8, han må læse en halv time og så skal lyset være slukket. Han er også oppe hver morgen omkring halv syv – syv, og har brug for ca. 10 timers søvn.

    Han går i 5. klasse, og alle forældre har været indkaldt til et møde, hvor læreren gav udtryk for at børnene virkede trætte om morgenen og havde svært ved at koncentrere sig, og havde forstået på flere børn at de gik sent i seng, for sent mente hun.

    Med hensyn til at høre musik eller bruge andet elektrisk medie i sengen inden sovetid, er det forbudt hos min datter og svigersøn.

    De mener ikke, at det er sundt, da hele dagen er fyldt meget op netop med den slags.

    Selvom jeg for længst er ovre dette kapitel med børn:-), bakker jeg helt op om deres måde at opdrage på.

    Han er en meget harmonisk og glad dreng.

    Hilsen Sofie
  • 10 timer lyder ikke helt urimeligt for børn i den alder, men også børn har forskelligt søvnbehov.

    Jeg tror, at der hvor det ofte går galt, er at i week-enden må man gerne være længe oppe - og sove længe, så hver week-end bliver der rodet op og ned på det hele, hvilket tager nogle dage at få på plads igen - og så er vi allerede henne ved onsdag før rytmen er på plads igen - og så bliver det week-end igen.

    Mit forslag er samme sengetid og samme stå-op tid hver dag - hele ugen - dog kan week-end være med et skub på højst ½ - en time, når man har nået 11-års alderen.

    På den måde kan I også finde ud af, hvor meget jeres barns søvnbehov reelt er.

    Det vigtigste er at barnet er udhvilet om morgenen på hverdagene, hvorfor sengetiden skal indrettes efter, hvornår han/hun skal op der.

    Jeg kan da godt huske, da mine blev større, og der måske netop var noget i TV el.lign man gerne ville om aftenen, der gik ud over sengetiden, og der var aftalen altid, at hvis man skulle have lov til at blive lidt længere oppe, så måtte der overhovedet ikke være vrøvl næste morgen, når man skulle op - og var der det, så var det tegn på, at man næste gang IKKE kunne få lov at blive det længere oppe.

    Det var meget effektivt, og børnene fandt faktisk selv ud af, om det de nu ville var værd at være trætte af næste morgen (uden vrøvl) eller ej.

    Jeg er enig i, at tiden før sengetid skal være rolig af afslappende - uden heftige ballader, heftige computerspil - først og fremmest en rolig og afslappende atmosfære, og det med at hygge ½ time i sengen med en god bog er da den mest optimale og afstressende afslutning på en dag.
  • Jeg vil mene at det er 9-10 timers søvn for børn i den alder :)
  • Jeg mener at det er ved 10 tiden de skal i seng
  • Min 11-årige datter går i seng kl 22:00 i hverdagen og kl 00:00 i weekenden.
  • En 11 årig har i gennemsnit brug for 9-10 timers søvn.

    Hvis barnet skal op kl 6.30 bør det gå i seng mellem 8 og 9 og kun læse ½ time inden sengetid.

    Ipads og Mobi ltlf bør være bandlyst inden sengetid da det gør barnet mere vågent. Ipads virker som dagslys.

    https://www.dr.dk/levnu/boern/saa-meget ... -barn-sove

    http://nordicparenting.dk/2017/03/21/de ... -sengetid/
  • 21 i hverdagene og senest 23 i weekenderne - Medmindre han selv falder i søvn : )
Log in eller Registrér for at kommentere.