Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt efter sex

Redigeret 4 marts, 2013, 13:00 i Åben debat for kvinder
Hej ..

Jeg er en pige på 16 år og her for et par dage siden havde jeg sex for første gang og det gjorde rigtig under samlejet..

Mit problem er bare at jeg stadig er øm 2 dage efter.. Er det normalt?

Tak på forhånd! :-)

Hilsen mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, det er ike helt unormalt - det er jo noget helt nyt, der sker, og der bliver brugt nogle andre muskler, eller de bliver brugt på en anden måde.

    Men - det handler også lidt om situationen. Det var første gang; skete det, fordi nu kunne du ganske enkelt ikke lade være? Følelserne mellem dig og din kæreste var/er så stærke, at I simpelt hen MÅTTE fuldbyrde jeres forhold?

    Var du helt klar, da han trængte op i dig? Var du meget våd, meget ivrig og meget klar til at modtage ham?

    Eller var du der, hvor du tænkte at nu måtte du nok hellere? Havde du en fornemmelse af, at han ville gøre det forbi mellem jer, hvis ikke du sagde ja til sex nu?

    Det sidste her er desværre for langt de fleste piger følelsen første gang. Hun er egentlig ikke helt klar, har faktisk ikke helt og aldeles lyst til at havde fuldbyrdet samleje - men når nu alle de andre..... Og han pressede voldsomt på -og en gang SKAL jo være den første, det SKAL jo overstås osv...

    Og så ender oplevelsen med at være nogenlunde, som du beskriver.

    Det er meget vigtigt, at du først og fremmest lære at lytte til dig selv og din krop.

    Lad være med at dyrke sex, fordi du føler, du skal, men fordi du har lyst, og så er forspillet altid vigtigt. Han skal aldrig trænge ind i dig før du er klar og ivrig.

    Jeg håber, I brugte kondom - og at du også fremover husker at bruge det, da det er det eneste, der beskytter dig mod kønsoverførte sygdomme.
  • Indstillinger
    Som svaret på din spørgsmål synes jeg ikke at jeg følte mig presset til noget, ville gerne selv :-) var bare mere nervøs for om der var sket noget siden jeg stadig er så øm :-)

    Og ja vi brugte kondom..

    Men tusind tak for dit svar, der hjalp rigtig meget!
Log in eller Registrér for at kommentere.