Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen bryster, unormalt i min alder?

Redigeret 7 marts, 2013, 02:52 i Teenagere
Jeg er en pige på 13, snart 14. Jeg går i 7.klasse, og har ingen bryster. Når vi har idræt i skolen, så i omklædningsrummet prøver de hinandens BH'er, snakker om bryster og alt muligt. Og så er der mig, der har ingenting, som en af de eneste. Det er ikke fordi jeg drømmer om sådan nogle ordenlige nogle, det er bare lidt pinligt når de andre snakker og spørger hvilken størrelse man selv bruger. Altså mine bryster er ret ømme og sådan, men det har de været i lang tid. Og der sker ingenting. Jeg ved også kun at jeg knap er 14, det virker bare så unormalt når alle andre på min årgang har nogle. Jeg gider heller ikke have sådan nogle mega bryster allerede som 13-årig, ville bare gerne have lidt ligesom de andre piger. Jeg har læst at man skal regne med at man kan få nogle der minder om ens mors barm. Til jeres info, er jeg 172 cm høj, vejer 60 kilo, og er ikke den tynde pige. Mere den i midten. Er det normalt at man slet ikke har noget som 13-14 årig? Kan man regne med at få lidt som ens mor?

K.h Caroline

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg tror ikke det er unormalt ---det skal nok komme --men tiden er sådan i dag ---at der fokuseres meget på bryster
    og det er helt forkert at unge piger får lavet større bryster ---

    vær glad for dine ---når du bliver 18-20- og de stadig er små ---må du se hvad du så vil ---

    hvad med menses --har du det ---alt hører jo sammen med hormon balancen --
  • Indstillinger
    I din alder er det bedst, at være fuldstændigt magen til de andre – og det kan jeg godt forstå, for det er meget nemmere, hvis bare man ligger lige midt i flokken, men sådan er Verden jo ikke skruet sammen.

    I en hver flok, vil der altid være en, der er den første og en, der er den sidste – og det indenfor alt, både fysisk, udviklingsmæssigt, intellektuelt osv..

    Jeg bemærker, at du skriver ”som en af de eneste”. Du ER altså ikke den eneste, der ikke har fået bryster endnu? Ja, det er nok surt, men altså ikke hverken mærkeligt eller på nogen måde unormalt.

    Jeg ved godt, det er en ringe trøst, men der kommer altså også nogle bryster til dig. Der er også stor forskel på, hvor hurtigt tingene sker, når man er i pubertet.

    Er du f.eks. begyndt at menstruere?

    Du er en høj, slank pige – som jeg ser det mht din højde og vægt; og hvis ikke, du er meget tynd, så er du givet en pige med en lidt spinkel bygning, og så kan det vare lidt med de bryster, hvilket stadig ikke er spor unormalt.

    Jeg ved ikke, om det helt passer med, at man får barm som ens mor. Jeg selv har f.eks. ikke ret stor barm, men min voksne datter har en ret stor barm, såååå.... Og min mor havde vist også noget mere, end jeg har.

    Men – prøv at tage det roligt, din tid kommer også. Og husk nu – det er dig, de andre skal kunne lide at være sammen med, ikke dine bryster.

    Jeg forstår dig til fulde – åh hvor ville det være rart i den alder, som jo altså er smadder vanskelig, hvis alle bare var helt ens.

    Du har garanteret nogle andre fortrin, som dine veninder (sikkert i skjul) misunder dig – f.eks. at du er en høj og flot pige. Ret du bare ryggen og se verden i øjnene - også du er god nok som den du er, bryster eller ej.
  • Indstillinger
    Tusind tak for jeres svar. Ja, jeg har fået min menstruation og har haft det i cirka 1 år. Jeg vil ikke mene at jeg er spinkel bygget, har nogle ret kraftige knogler. Tror også bare at jeg skal have noget mere tålmodighed, i det mindste bliver jeg ikke drillet med det. Men tusind tak for jeres svar :)

    K.h Caroline
  • Indstillinger
    -- Rolig nu Caroline.
    Jeg er en "ældre mand" , men de skønneste kvinder jeg
    har kendt, havde bitte små bryster .
    vh søren . ( mit sex-liv startede først da jeg var 18 . )
    Pigen var rigtig sød. 0g hendes bryster var som små halve tennisbolde .
    Men ..... det er jo ikke det der betyder noget !

    Senere fik jeg 4 børn med en kvinde store med "babser" , og for mig , tja ,
    jeg foretrækker de små . 0g gud hvor er det uinterresant,

    Vær tilfreds og gå i seng med god samvittighed .
Log in eller Registrér for at kommentere.