Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nysen og tilstoppet næse hver aften

Redigeret 5 marts, 2013, 08:17 i Allergi
Hej. Jeg er stoppet i næseborene hver evig eneste aften. Nogle gange kun det ene af dem. Det svinger lidt. i perioder på op til 2-3 uger af gangen bruger jeg næsespray(zymelin) hver aften inden jeg skal sove. Og der er perioder hvor stoppelsen er væk i løbet af et par timer. Der er intet om dagen. Jeg nyser ekstremt meget, 4-10 gange pr nyseanfald, og de kommer 5-10 gange om dagen. Enkelte dage nyser jeg godt og vel hele dagen, med max 10 min mellemrum, det sker dog meget sjældent. Jeg har allergi overfor græs, støv og hest. Men det forekommer alle steder, om jeg er hjemme, hos familie eller lige meget hvor jeg er, er det det samme hver aften. Jeg har forsøgt at tage flixonase, men jeg synes ikke det har nogen videre virkning.
Håber i kan hjælper mig med mit problem.
Mvh Westergaard

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du nogen sinde talt med en Øre -Næse-Læge --om hvad du skal gøre med din allergi ---for det er sikkert det du har ----jeg ved nogle får piller for det ---nogle får indsprøjtning for det --men det er mest om foråret --for dem som har pollen allergi ---

    men der er mange der lider af støv allergi --og det er ikke lige at udrydde --for det er der mange steder hvor man kommer ----
  • Indstillinger
    jeg har snakket med min læge om det, men hun sprang meget let ind over det og anbefalede noget næsespray, som ingen virkning havde..
  • Indstillinger
    du skulle kontakte hende lægen igen ---og spørge om du kan blive allergi testet
  • Indstillinger
    gå på Gogle --skriv tilstoppet næse ---så kommer der en del læsning ---som du måske kan bruge
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Har du prøvet Beconase næsespray?


    http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... id938.html

    Det fik min mand anbefalet på Apoteket, og det har hjulpet ham.

    Nu har han altid lidt meget af næseblod, så han holder små pauser, da næseblod kan være en bivirkning, men det har altså hjulpet ham meget!
  • Indstillinger
    Hej Westergaard

    Indtager du nogle former for medicin som kan have denne bivirkning?

    Jeg syntes som en anden her i tråden, at du skal se at komme til Øre-næse-hals-læge gerne hurtig, netop fordi vi går forår og sommer i møde.
    Her i Horsens kan vi gå til den speciallæge uden henvisning, det tror jeg også du kan.

    For det lader slet ikke til at din læge er særlig samarbejdsvillig, omkring at få løst dit problem.

    Jeg håber, du hurtig får en tid hos øre-næse-hals-lægen :)

    Mange hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Nysen og tilstoppet næse ses som symptom ved kviksølvforgiftning.
    Har du amalgamfyldninger i munden?

    Et godt sted at søge information er på denne hjemmeside:
    www.tungmetal.dk

    Hilsen fra en, som er blevet næsten helt rask af nævnte symptomer.
  • Indstillinger
    tak for svarene indtil videre.

    Jeg vil forsøge at få en tid hos lægen sidst på ugen, så vil jeg spørge ind til andre næsespray.

    Jeg har fået foretaget priktest for et par år siden, hest, støv og græs er jeg allergisk overfor.
  • Indstillinger
    Hej Wesatergaard

    Netop pga du har fået lavet en priktest og den har vist nogle allergener, vil det være mest hensigtsmæssig at kontakte din øre-næse-halslæge
    Da din speciallæge har bedre kendskab til disse sygdomme og andet og sikkert bedre medicin, end din almen praktiserende læge.

    Jeg har vedhæftet kraks liste over øre-næse-halslæger
    http://www.krak.dk/%C3%B8re-n%C3%A6se-hals/s%C3%B8g.cs

    Hilsen Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.