Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kønsskifte fra Mand til Kvinde

Hej allesammen.

Jeg har læst igennem en del indlæg og prøvet nogle at de andre hjemmesider foreslået. Men intet har givet rigtig svar eller vil ikke virke.

Så nu spørger jeg her, og håber på svar. Vil dog lige sige jeg er 21 år.

Mit problem er at jeg i mange år har følt mig som en Kvinde og har tit tænkt over et kønsskifte, men er generelt bange for operationer og at jeg gerne vil vide om man overhovedet har følelser i skeden, efter sådan en operation.

Hvis man ikke har følelser der nede efter sådan en operation, så ser jeg ingen grund til at få det skiftet.

Dog er mit problem stadig at jeg føler mig som en Kvinde.
Er tiltrukket af både Kvinder og Mænd.
Vil gerne have langt hår og Kvindelig frisyre og gå i Kvinde tøj.
Plus en masse andre kvindelige ting.

Dog gør jeg det ikke, da jeg føler det forkert når jeg nu oprindeligt er Mand.
Mine venner og familie har fået det at vide og støtter mig i det, hvis jeg beslutter at få et kønsskifte.

Mit hovedspørgsmål er:
1. Hvordan sætter man gang i sådan noget som et kønsskifte.
2. Kan man føle noget i skede, hvis man får det lavet om?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg finder det fuldstændigt fantastisk, at du går med sådanne store tanker, og så kun har to spørgsmål i den forbindelse, og at du allerede nu har besluttet, at der ikke er nogen grund til det, hvis ikke der kommer følelse i skeden.

    Jeg tror desværre ikke, du kan få svar på et debatforum og noget så stort som om du skal have foretaget kønsskifteoperation eller ej. Jeg gætter faktisk mere på, du er i retning af tranvestit og biseksuel, men det kræver ikke et voldsomt operativt indgreb.

    Du skal starte med at gå til din læge med det her - og så skal du henvises til en specialklinik, hvor du kan få alle facetter og konsekvenser i forbindelse med et så voldsomt indgreb at vide.

    Når du - helt og aldeles - har fået belyst alle fordele og ulemper, så kan du begynde at tage stilling. Ikke før.

    Gad vist om der ikke findes en forening for tranvestitter - hvis der gør, vil du givet kunne få god og saglig information der.

    Så måske, det er der, du i første omgang skal henvende dig.
  • Indstillinger
    Tak for svar.

    Troede ikke det var ens egen læge man skulle spørge.
    Men så har jeg lært noget nyt.
  • Indstillinger
    Det er det sikkert heller ikke. Du skal givet bare "bruge" din læge til at finde ud af, hvor du går hen, hvor du kan få den bedste støtte, og det ved han/hun.
Log in eller Registrér for at kommentere.