Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

B12/hæleproblemer

Redigeret 14 juni, 2013, 09:51 i Vitaminer og mineraler
Hej!

Jeg har problemer med mine hæle, da der er en ubehagelig følelse/ømhed i dem når jeg går, det samme gælder når jeg kører bil, da især speederfoden jo så udelukkende hviler på hælen. Jeg fik konstateret B12 mangel for et par år siden, og får en B12 sprøjte hver måned. Sprøjterne har fjernet de symptomer jeg havde pga. B12 manglen, lige på nær det med mine hæle.

Jeg går da ud fra mine hæleproblemer skyldes B12'en(?) Nogle der kender noget til dette, og som ved om jeg måske blot skal have B12 lidt oftere, eller om der kan være sket en permanent skade i mine hæle?

Med venlig hilsen
Brian

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvem har fortalt dig at B12 viramin mangel og hæle problemer hører sammen ---

    har du talt med lægen om det
  • Indstillinger
    Min læge, nej, hun fortæller intet, det drejer sig blot om at få så mange klienter så hurtigt som muligt igennem klinikken, og ved min sidste henvendelse kom hun med så forkerte konklusioner, at jeg har mistet den sidste tiltro til hende. Så vi leder efter en ny læge, men det bliver et lotteri, for dem som vi VED har et godt omdømme, har lukket for patienttilgang.

    Men jeg er selvfølgelig ikke helt sikker på det hænger sammen med min B12 mangel, men det går jeg ud fra, da jeg har læst flere steder at B12 mangel kan give en følelse i hælene, som er "at gå på puder" som der står, om det er den samme følelse jeg også oplever er dog lidt svært at beskrive.

    Med venlig hilsen
    Brian
  • Indstillinger
    Ja, den kender man jo, den med læger. Men prøv at skrive : Smerter i hælene, på google, der står meget. Måske kan du finde noget at sammenligne med.
    Men det har du måske prøvet. ?
  • Indstillinger
    Tak for tippet, men jeg har allerede forinden Googlet nettet tyndt for det emne, men har ikke kunne finde nogle der skriver om deres egen erfaring med hælesmerter i forbindelse med B12 mangel.

    Med venlig hilsen
    Brian
  • Indstillinger
    Er du sikker på du ikke har det der populært , kaldes 'hælspore'??? Jeg har haft hælspore i 2 år men har aldrig forbundet det med B12?? Står netop og overvejer om jeg kan supplere med B12 vitamin da jeg ofte er trist. Vil du mene at jeg skal kontakte min læge først og få en blodprøve for at se om jeg mangler B12 eller kan man tage extra uden at lægen ved det. For jeg er godt trætte af læger der ikke ved noget om sundhed og bare skriver piller ud. Kan B12 hænge sammen med mine hælspore? Håber du kan gi mig et par tips specielt om B12 vitamin eller om nogle andre kan?
Log in eller Registrér for at kommentere.