Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Ingen Appetit

Redigeret 5 marts, 2013, 10:10 i Vitaminer og mineraler
Hej alle.
Jeg har de sidste tre dage haft, rysteturer, koldsved, sortnede pletter som kommer og går for øjne og så har jeg ikke haft nogle appetit.
Ved i hvad det kan skyldes?

M.V.H Nanna 15 år

Kommentarer

  • Det kunne lyde som en influenza eller en virus.

    Men - hvis det varer ved i mere end en uge, så skal du nok forbi lægen.

    Jeg synes, du skal tale med din mor om det her, så der også lige kan blive holdt lidt øje med dig.
  • Tusind tak for svaret. Min mor er inde over og vi har bestilt jern tabletter for at se om det eventuelt kan være det. Flere af mine veninder mener også det er en virus.

    Men er det så normalt at hver gang nogle stiller maden foran dig kaster du nærmest op? Jeg føler mig træt og kan næsten ikke side oprejst mere.

    Mvh -Nanna 15.
  • Ja, det er ikke unormalt, når man er syg. Og man kan sagtens undvære at spise i flere dage, uden det er et problem.

    Det er dog vigtigt, at din væskebalance bliver overholdt.

    Hvis du kun kan drikke meget lidt ad gangen, så er det vigtigt, at du drikker en lille tår - men til gengæld meget ofte.

    Hvis du skal tisse jævnligt - altså sådan ca. hver 3-4 time, og der kommer en rimelig tår ud af det, så får du væske nok.

    Men - som nævnt mere end en uge må der ikke gå uden du får det bedre. Og hvis du - eller dine forældre bliver bekymrede, så hellere kontakte læge en gang for meget end en gang for lidt.

    Det her er et debatforum - ingen kan naturligvis her vurdere, om der er andre symptomer hos dig som kræver behandling.
  • Du kan prøve at tage din temperatur, for at se om du har en slags feber :)
Log in eller Registrér for at kommentere.