Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det være diabetes 1 ?

Redigeret 26 februar, 2013, 09:31 i Åben debat om diabetes
Hej, jeg er en pige på 13 der i noget tid har haft nogen problemer bl.a.
-tisser meget.
-Drikker meget.
-Er tit træt.
-Har kvalme.
-Og har meget hovedepine.
-Jeg har også tabt mig. Kun et par kilo, men det er ikke fordi jeg er på slankekur eller har gjort noget for at tabe mig.

Jeg søgte derfor på nettet efter hvad det kunne være, og.mange steder stod der Diabetes
1, burde jeg snakke med lægen eller hvad syntes i?:-)

Tror ikke det kan være diabetes 2 da jeg går til meget sport, og ikke er overvægtig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er 13 år, så jeg foreslår at du i første omgang taler med din mor - eller en anden voksen i din nærhed, som du har tillid til.

    En 13-årig skal ikke gå alene med sådanne bekymringer.
  • Indstillinger
    Mine forældre tager bare ikke sådan noget alvorligt, de siger bare " Det skal nok gå over af sig selv"
  • Indstillinger
    Jeg kender dig jo ikke - og kender heller ikke din situation. :-)

    Du lader til at være bekymret, så derfor foreslår jeg, du kontakter skolens sundhedsplejerske f.eks. - Eller du kontakter din klasselærer - elelr en anden lærer, som du synes, du har tillid til.

    Det kunne også være, at du føler god tillid til en af dine veninders mor - og så er det fint at tale med hende. Nogle gange kan det være svært at få sin egen mor til at lytte ordentligt - det er ikke helt ualmindeligt.

    Fortæl at du er bekymret for det her - og at du ikke ved, hvor du skal gå hen.

    Ligegyldigt om "det går over af sig selv" eller ej - så er du bekymret, og derfor skal du tale med en voksen om det.
  • Indstillinger
    Det jo rigtigt:-)

    Tror bare jeg snakker med skole sygeplejersken om det :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.