Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menses og blærebetændelse

Redigeret 26 februar, 2013, 08:10 i Blærebetændelse
Kære piger! Hjælp!

Jeg har siden jeg var 19 og begyndte at dyrke sex altid haft problemer med enten blærebetændelse eller svamp. Det går jo hånd i hånd eftersom antibiotikaen jeg får mod blærebetændelse gør at væksten for candida bliver større. Jeg har prøvet at gøre hvad jeg kan for at forebygge blærebetændelse. Har læst meget om det her på netdoktor, men intet virker. Har det muligvis noget med mine partnere at gøre? Min sidste kæreste havde jeg det næsten ikke med, men med min nuværende har jeg haft 4 blærebetændelser og 5 svampe infektioner på et halvt år. Kan han evt gøre eller spise noget så vores bakterier passer bedre sammen?? (Han er iøvrigt ryger).

Nu har jeg for nyligt fået blærebetændelse igen. Jeg fik det umiddelbart efter jeg havde sex med kæresten mens jeg havde menstruation. Det var som om at min menstruation varede længere end den ellers ville ha gjort efter dette og det blødte lidt mærkeligt lyserødt til sidst. Få dage efter fik jeg blærebetændelse. Skal jeg afholde fra at have sex når jeg har mens? Kan det muligvis skubbe blod op i urinrøret?

Håber i kan hjælpe. Dette er virkelig noget som påvirker min livskvalitet og sexliv. Det er rigtig synd, for jeg nyder virkelig at have sex med min kæreste.

Venlige hilsner fra
L

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg fandt dette, måske kan det bruges:

    Hos kvinder, som ofte får blærebetændelse efter samleje, kan det hjælpe at lade vandet lige efter samlejet. Hvis det ikke hjælper, kan lægen give dig et antibiotikum, fx trimethoprim eller nitrofurantoin, som du skal tage en tablet af efter samlejet.
    citat slut

    Du bør nok slå medicinen op på nettet og læse om den. Jeg har indset et link ikke bliver læst grundigt, derfor tager jeg en kopi af uddrag du eventuelt/muligvis kan bruge.
  • Indstillinger
    Tusind tak :) jeg vil da lige kigge på det. Jeg lader altid vandet efter sex, men har aldrig overvejet om man kunne tage en tabelet efter sex.
Log in eller Registrér for at kommentere.