Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Homo eller ej

Redigeret 25 februar, 2013, 04:30 i Homoseksualitet
Hej jeg er en 12 årig dreng. Jeg tænder helt vildt på drenge og ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er lidt feminin, jeg har vokset op uden min far og har altid været omringet af piger. Altså min tissemand bliver hård når jeg ser andres tissemænd og det er ret pinligt specielt i svømmehaller. Jeg er begyndt at fantasere lidt om forskellige drenge nogen gange nogle fra min klasse. Det bliver lidt akavet når jeg har fantaseret om dem at møde dem i skolen dagen efter. Jeg tænder ikke lige så meget på bryster som pikke. Jeg er lige begyndt at tænke over at starte til klassisk ballet men ved heller ikke om det bliver for feminin. Jeg er blevet mobbet i skolen og kaldt homo, Gustav, bøsse osv. det har fået mig til at spekulere er jeg virkelig bøsse.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er 12 år gammel, og det kan da godt være, du er bøsse – det kan også være du ikke er; det kan du ganske enkelt ikke vide i en så tidlig alder.

    Du er i begyndende pubertet, og der sker rigtigt meget i puberteten, og det er slet, slet ikke ualmindeligt at være tiltrukket af eget køn uden at det betyder, at man er homoseksuel.

    Du er i det hele taget alt for ung at begynde at have seksuelle relationer, så det vil jeg i det hele taget råde dig til at vente nogle år med – ligegyldigt om du er til det ene eller det andet, så kan du gøre stor skade på dig selv for livet ved at kaste dig ud i noget, du ikke er klar til. Du er 12 år og dermed stadig et barn – og børn skal ikke gøre voksenting før de er klar til at tage konsekvenserne af det.

    Seksualitet er noget man er født med – også om man er homoseksuel, biseksuel eller heteroseksuel, så at du er opvokset udelukkende blandt kvinder har intet med den seksualitet, du har at gøre.

    Men når man er i puberteten raser hormonerne i kroppen, og det er helt almindeligt at der sendes forvirrende ”signaler”, så man netop bliver i tvivl om, om man er det ene eller det andet – det er fuldstændigt normalt – og noget rigtigt mange unge oplever.

    Hvis du om nogle år stadig primært føler dig tiltrukket af drenge/mænd så vil du muligvis have brug for noget hjælp til at takle de problemer, der kan følge med at høre til en mindretalsgruppe, og på det tidspunkt kan det være relevant for dig at kontakte foreningen for bøsser og lesbiske, der kan give dig en god og fornuftig rådgivning.

    Har du lyst til at gå til klassisk ballet, så er det naturligvis det du skal gøre – men kun fordi DU føler for det – ikke fordi du tror du er bøsse.

    Men – tag det roligt de første år, du er alt, alt for ung til at føle, at du SKAL ”vælge side”, hvis man kan sige det på den måde.

    Og - så skal du søge hjælp omkring det med mobningen - jeg foreslår, at du i første omgang kontakter din klasselærer. Det kan være du er anderledes - det kan være du ikke er det, men også dig skal der være plads til, og det skal dine kammerater have lært.
Log in eller Registrér for at kommentere.