Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Stram penis hud?

Redigeret 23 februar, 2013, 10:03 i Åben debat for mænd
Hej

De seneste par uger har jeg mærket en ændring i min penis hud ved hovedet.
Det er som om det er strammet til? Når jeg trækker huden tilbage kan jeg mærke det næsten spænder/strammer rundt om penis hovedet, som om det ikke er bredt nok til at nå rundt.

Jeg vil ikke sige det gør ondt, når jeg enten masturbere eller har samleje, men det kan mærkes og det er et vældigt irritations moment.

Hvad kan dette skyldes?

Jeg er en 22årig man.
Det startede efter en periode hvor jeg var seksuel inaktiv, så det kan ikke være nogen kønssygdom

Kommentarer

• Det lyder som noget forhudsforsnævring, som der forholdsvist nemt kan gøres noget ved.

I første omgang kan det være, det er nok, at du kontakter din læge, enten telefonisk ml. 8 og 9 om morgenen, eller via e-mail konsultation, hvis din læge er tilsluttet det.

Fortæl kort om dit problem, så er det muligt du i første omgang kan nøjes med en salve. Hvis ikke det hjælper, så kan det være der skal foretages et lille snit.

Men gør noget ved det hurtigst muligt - jo længere du venter, jo mere besværligt bliver det for dig.

Det er en uhyre almindelig lidelse som mange drenge/mænd får - og der er derfor heller ikke noget at være flov over, hvis det er.

I øvrigt - der er jo kønssygdomme, som først viser symptomer lang tid efter smitte, så hvis du har haft ubeskyttet sex, så er det da nok ikke helt dumt lige at blive checket, og da især hvis du nu har fået en ny partner.
Log in eller Registrér for at kommentere.