Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Eksem.. Svier UTROLIGT meget..

Redigeret 31 juli, 2013, 15:24 i Eksem
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med nogen svar på dette??
Jeg har et problem med min hud, hvor den går totalt amok engang imellem i et par uger, og så er den fin et par uger, og sådan kører det op og ned hele tiden, og nogen gange er det kun væk i en dag.

Det svier helt ulideligt meget, og det klør helt vildt.. Ekstrem tør hud (Kan smøre mig i fedt creme 20 gange om dagen)
Det er ligesom det er åbne sår som er helt blank røde..

Plc hjælp mig.. Er ved at gå ud af mit gode skind af det her:(

Billede: http://www.gratisimage.dk/image-94B7_5128CD5B.jpg
«1

Kommentarer

  • har du ikke søgt læge ---du skal til en hudlæge ---men der skal du først have en henvisning --
  • Det har jeg været. Har også været ved hudlæge. De siger det samme hver gang. Har prøvet nærmest alt, hormonsalver, cremer, lysstråler. Har været indlagt på OUH. Men alligevel kommer det tilbage. :(
  • det er utroligt de ikke kan finde ud af det --er det psykisk ---er der ved spicielle lejligheder det kommer ---eller er det noget du spiser ---får du nogle piller der kan frem kalde det ---
    er det noget med dit vaske pulver ---der findes også alternativ behandling ---

    men jeg kan ikke lige komme på hvad det skulle være
  • her på net doktor er der et søge felt ---prøv at søge på eksem ---der står lidt om eksem ---

    det kan også være noget du er alergisk over for ---og det kan man få medicin for
  • Mange tak for svarene.
    Det er sjældent det er noget psykisk, men der har nok været lidt om det på et tidspunkt. Har fået lavet en masse priktest og ingen af dem viser noget for man ku mpske tro det var noget glüten allergi.
    Mht vaskepulver, så er det uden parfume det der bliver brugt mem har bedt min kæreste om lige at prøve det fra mærket "neutral".
  • Det jeg synes er mest underligt er, at der aldrig er noget på mine ben.
    Det har ik været på mine ben siden jeg var indlagt for ca to år siden
  • forstår jeg det rigtigt ----det er kun på kroppen du har det ---hvad med ansigtet og i håret --
  • Har det i ansigt og hovedbund også. Alle steder undtagen benene
  • grunden til jeg spurgte ---om du har det i hår og ansigt er ----for hvis det kun er på kroppen --er det mere sandsynligt at det er vaskepulver du bruger --

    men det må være noget der kommer indefra --når du har det overalt ---og hvad er så det ---

    du skulle måske sætte dig ind i alterna tive helbredelses former ---og se om der er noget du kan bruge ---
  • Hej

    Måske var argan olie lige noget for din eksem.....

    Tjek den her side:
    http://www.billigarganolie.dk/

    Jeg har købt sådan en olie til en i min familie som havde sår i hårbunden, pga. psoriasis. Det har virket hos hende. Der er nogle, der har meldt tilbage til dem, der sælger, at det har hjulpet på eksem.

    Måske kunne du også prøve at lægge mærke til, hvad der måske kan udløse eksemen, noget mad du spiser eller lignende. Eller kan det være noget i forbindelse med dit arbejde, hvis du er i arbejde.
Log in eller Registrér for at kommentere.