Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelige tanker..

Hej alle sammen jeg en knægt på 15 der har været igennem lidt af hvert lider af diagnosen Reaktivtilknytningsforstyrrelse.. og i sommers fik jeg tvangstanker om at lemlæste mine små søskende og min familie jeg begyndte at få angst.. fordi jeg havde læst om skitsofreni og diverse sindssygedomme jeg har overhovedet ingen symptomer for dem men efter jeg begyndte at læse dem fik jeg en falsk form for skitsofreni jeg troede jeg så ting der ikke var der som jeg overhovedet ikke gjorde jeg begyndte at snakke med mig selv oven i hovedet.. fordi jeg havde set en video med hvordan de høre stemmer.. fandt så ud af de høre stemmer ligesom nogen der snakker til dem der jo langt fra forskel fra i hovedet og høre ting.. men ergo jeg læste den ene dag om man kunne høre stemmer inde i hovedet have tanke problemer også begyndte jeg at sige til mig selv jeg skullle dræbe en af mine kammerrater det totalt uhyggelidt jeg ved det var mig selv der gjorde det.. hvergang jeg fik den tanke sagde jeg det oven i hovedet på mig selv.. det jo totalt sygt.. men idag her ved 17 tiden sad jeg på viaplay og så noget med linse.. og hendes familie så fik jeg lige pludselig tanken oven i hovedet.. dræb linse..? blev ret bange.. tænkte det kunne have noget at gøre med.. jeg har tænkt på at dræbe.. nogen selvom jeg hverken ønsker det.. eller kunne finde.. på det jeg har en del fortrængt vrede i mig efter min mor som barn.. hun har aldrig været der og lider af et kæmpe svigt.. kunne jeg have udviklet en personlighedsforstyrrelse.. jeg har os været på sygehuset og de udelukket en hver from for sindssyg dom eller ligende.. hjælp mig please ): p.s det var lidt ligesom at læse inde i hovedet jeg siger det til mig selv.. den stemme kom da jeg fik den tanke om linse.. bare i et sekund.. var det sådan dræb linse.. meget uhyggelidt.. ved ikke om et fordi jeg har sagt det så mange gange til mig selv i hovedet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 8 august, 2013, 07:01
    Hej Tobias24

    Jeg håber jeg kan hjælpe dig lidt videre med nogen af dine spørgsmål.

    Du skriver at du har diagnosen Reaktiv Tilknytnings forstyrrelse, en diagnose som bla. gør det svært for dig at have sociale relationer, den diagnose kommer ikke ud af ingenting, du må have haft en svær opvækst, du virker, ud fra det jeg læser, også til at være meget moden af din alder, jeg håber virkelig at du har kontakt til en behandler så du allerede nu så ung, kan få noget hjælp og komme ind på rette spor igen.

    Jeg har selv en personligheds forstyrelse, er Bipolar, jeg kan godt sætter mig ind i det med tankerne.
    Stop med at læse om forskellige sindsygdomme, du bliver bare endnu mere gak af det.

    Jeg håber du allerede har fået kontakt til en psykiater/psykolog.

    En anden go ting, er at du begynder at meditere. Selvom du er en dreng på 15 år så kan du godt meditere, det handler ikke om at sidde med krøllede ben og follede hænder i en time og hører på rindende vand eller små klosterklokker :). Men gør noget som gør at du afleder dine tanker, ikke computer spil og lign. Det kunne i stedet for være at gå en tur i en skov eller lave noget andet aktivt, bare en lille smule, 5, 10, 15 minutter er bedre end ingenting.

    Alt kræver gentagelser, som når du skal lærer at stå på ski, kører på knallert eller forsøger at komme igennem til level 50 i et computerspil. Så at du er nødt til at holde fast før det lykkedes dig. Lav et lille kryds i en kalender når du har taget den her lille tid til dig selv.

    Jeg håber du bruge noget af det. knus til dig
  • Indstillinger
    et lille ps.
    kender du den her side http://www.odense.dk/subsites/ungekontakten måske kan du også kontakte dem?
  • Indstillinger
    Redigeret 15 juli, 2013, 16:39
    Hej mente jeg er rask Idag ingen problemer overhovedet det er efter hånden noget tid siden nu og jeg er videre i mit liv ) har faktisk fået kæreste blevet social stor vennekreds tror den diagnose kan stikkes skråt op for at sige det mildt jeg gjorde det lægerne sagde jeg ikk kunne :) mvh Tobias som ikk ku være mere stolt ad sig selv fik aldrig den hjælp alle sagde jeg skulle jeg sagde til lægerne jeg klare den selv hårdt eller ej Idag står jeg her :) og fortryder intet Og har aldrig snakket med en psykiater det sagde psykologen jeg ikk skulle da min hjerne ikk fejlede noget det var traumatiserede oplevelser og jeg ku kun få det væk med samtaler
  • Indstillinger
    Og så vil jeg gerne lukke denne tråd og lade folk være med at skrive herinde da det spammerne min mail adresse :)
Log in eller Registrér for at kommentere.