Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Veninder

Kære kvinder.
Snart 40 år og uden en rigtig veninde :-(
Jeg tænker tit på_ hvad er en veninde ? Der er sgu stort set aldrig nogle der ringer eller nu til dags er det jo mest en sms ;-) Jeg synes selv jeg gør en indsats for, at skrive god weekend- kig forbi- skal du noget i weekenden osv. Jeg får bare ikke igen på samme konto- og jeg bliver sgu lidt ked, at jeg på facebook skal læse " tak for en sådan hyggelig aften igår " fra en " veninde" til en af hendes veninder, når nu jeg også havde inviteret forbi med " jeg er alene uden mand og barn hele weekenden...kig forbi hvis du har tid og lyst ) svar : jeg har jo børnene...jeg tænker... ( og hva´så ? )

Jeg har nævnt til et par stykker jeg føler mig ensom, og det handler om venskaber......det var de da kede af at høre, og lad os finde en dag så vi kan snakke ( det var lige efter nytår) intet er sket, og jeg er altid primus motor, og vil fandme også bare have andre tager sig af mig....

Jeg er vellidt- en mange kvinder ser lidt op til, jeg ser godt ud- godt job- har et netværk for andre kvinder hvor vi ses til mange arrangementer. Det nyder jeg altid fuldt ud......og føler mig rigtig godt tilpas i det forum. Når jeg tager hjem.....tænker jeg så igen...fed dag/aften......men hvem kender mig- hvem stiller spørgsmål, hvem ringer- hvem kigger forbi.

Er det at være veninder bare blevet noget andet ? Jeg leger med tanken om, at det bare hedder gode bekendtskaber nu, så jeg ikke bliver for skuffet.

Kender mange skønne kvinder, men jeg tror i ved hvad jeg mener Ik ..

Kh
Fiona

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror at fejlen ligger i, at du siger det sådan lidt overfladisk. Når jeg er sammen med mine veninder inviterer vi altid til et tidspunkt og siger evt. om det er til middag ell. andet. Hvis du nu tager dem du snakker allerbedst med og siger at du gerne vil se dem til en tøsemiddag med dag og klokkeslet, så kan du jo altid sige at de bare kan komme før, hvis de har lyst. Så vil du opdage at der er himmelvid forskel på veninder og bekendtskaber. Håber virkelig du kan få nogle rigtig gode veninder for det er guld værd.
  • Indstillinger
    Kære `skønne kvinde´

    Jeg kender det har veninder med mand og børn de lever det der liv med masser af oplevelser og ja kom sammen med andre veninder og ja så er der mig der ikk har børn... har kæreste men vi bor hver for sig ikke lyst til at bo med manden. de ses og mødes men har ikke tid til at komme forbi ALTID mig der skal komme forbi det passer ikke i kalender ellers Ja du har jo ikk børn du er fri.. Hallo jeg har stadig job og lejlighed der skal passes. og kæreste ses i weekend. så altså om jeg har indbudt til sammenkomst så nej for kort tid inden eller ja mange undskyldninger så min pointe er jeg har luget ud i `Veninder ` og siger bekendte nu.
    mange gode hilsner
    Hanne
  • Indstillinger
    Hej Fiona

    Det var surrealistisk at læse dit indlæg for det kunne være skrevet af mig. Jeg tænker på præcis samme måde! Og troede at jeg var alene om det.
    Jeg er også både vellidt, social, festlig, pæn, godt job osv. som du skriver, men mangler det helt nære og ægte - for ja, alt er jo sms og "Synes om" på facebook. Har da nogle bekendte/vendinder, men ingen som jeg rigtigt føler er "min". Mangler en hjerteveninde at gå gennem livet med :)

    Tænkte om vi skulle skrive sammen på mail? Kunne du have lyst til det?

    Kærlig hilsen Anne
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar :)

    Jeg vil lige nævne til det første brev, at jeg langt fra er overfladisk . Jeg har gjort og gør meget for, at finde på og sørge for måder at ses med dem jeg holder mest af :) jeg er en primus motor og tror det er hvad mit lod er . Jeg holder meget af de tøser/damer jeg kender og kunne måske med tiden finde den helt specielle veninde i blandt dem. De er inviteret til min 40 års fødselsdag , og det ser jeg frem til at fejre med dem. Jeg føler mig meget heldig på mange måder, men savner det helt specielle imellem veninder.... Veninder ER guld værd- jeg har haft dem :)

    Anne:) vi kan sagtens skrives ved - er der en måde vi kan det uden vores add bliver synlige her på netdoktor ?

    Vh
    Susanne
  • Indstillinger
    Det er da bare super! :) Jeg står med det ene ben på vej på ferie lige nu, men vi kan bare oprette en midlertidig mailadr. til formålet som slettes igen. Er tilbage om en uges tid, vi skrives ved :)
Log in eller Registrér for at kommentere.