Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Selvskade.

Redigeret 16 februar, 2013, 11:49 i Selvskade
Hej folkens. Jeg søger desperat hjælp, eftersom at jeg har en dårlig vane med selvskade.
Jeg har det sidste år været plaget af en hård og nærmest uoverskuelig tid. Det er sat tydelige spor i mit sind, og min tankegang. Jeg havde en tid med store problemer både i hjemmet og udenfor hjemmet. Nu hvor jeg er kommet ud af alle de gamle problemer, er der bare opstået nye. Jeg trives ikke specielt godt nogle steder, og har svært ved at finde min plads her i verden. Ja nogle gange spekulere jeg på om det måske ikke ville være nemmest hvis jeg bare helt forsvandt? Jeg føler bare at jeg altid er med til at skabe dårlig stemning uanset hvor jeg går. Jeg prøver, og forsøger virkelig meget at gøre alle mine medmennesker tilfredse og glade. Men alt hvad jeg for tilbage er, INTET! Som om ingen sætter pris på mig, og jeg bare kan være ligegyldig. Det gør rigtig ondt indeni at have den følelse.. At være så ensom. Så for ikke så længe siden tog jeg "Selv skade" til mig. Det har været meget i medierne, og lød lidt overvuderet. Men jeg var desparat efter en måde at slippe af med min indre smerte på, så jeg prøvede det. Og det virkede ganske fint, når man skære i sig selv er det meget afstressende. man koncentrere sig meget, og glemmer helt at tænke. Jeg nød det, at kunne glemme alt det dårlige, og alle mine sorger. For mindre end en uge siden fandt min mor en kniv med blod på min værelse, og det fik hende og min far til at overveje at sende mig på kostskole, eftersom at der også havde været så mange problemer i hjemmet før i tiden. Ja, de sagde faktisk ordret " Nu gider vi simpelthen ikke og kæmpe med dig og dine problemer mere, så hvis du bliver ved med at skabe dårlig stemning herhjemme altid, så sender vi dig væk". Det fik mig til at tvivle på om de egentlig elsker mig? De holder godt øje med om der er kommet nye sår på mine arme og ben. Så "cutting" er ikke til min rådighed mere. Jeg har bare slået ind i en mur ligesiden de gemte alle knive og skarpe genstande. Men det er noget til det punkt hvor selvskade ikke virker mere.
Så jeg spørger ydmygt om råd eller hjælp til hvordan jeg slipper af med alle mine frustrationer og fortvivlelse ?
HJLÆP!

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg tror ikke det hjælper at dine fotældre sender dig på kost skole lige nu ---med den svada de har givet dig ---nej de skulle hellere sende dig til en psykolog ---son forstår at tale med dig om dine problemer ---og så måske senere på kostskole ----det handler jo ikke kun om dig ---det handler også om dine forældre ---som skulle tage hånd om dig for længe siden ---det er din psykke --dit selvværd --der ikke er udviklet i den rigtige tetning ----

    du må godt vise dine forældre mit indlæg ---
  • Indstillinger
    det havde været godt for jer alle tre ---hvis i kunne gå i terapi sammen ---men hvis der også skal være lidt til dine forældre --

    så er det svært at vide hvad man stiller op med en som dig ----så jeg håber i kan mødes og få noget godt ud af det
  • Indstillinger
    skære i sig selv er der mange unge der gør når de har det dårligt ----

    de har en indre smerte de ikke ved hvad de skal gøre ---for at stille den --

    når de så skærer i sig selv ---får de en rigtig regulær smerte --og kan se at der er en grund til at det gør ondt ---og så forsvinder den indre smerte for en stund ---men den kommer tilbage---når den ydre smerte ikke gør ondt mere ---

    og så er der nogle som skærer sig selv ---igen og igen --fordi de bedre kan klare at have den ydre smerte ----jeg ved at det forholder sig sådan ---
    men jeg ved ikke hvorfor psykken er sådan indrettet
Log in eller Registrér for at kommentere.