Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øredråber

Hej Netdoktor

Jeg har fået betændelse i øregangen og ørelægen har derfor ordinæret nogle dråber som hedder Sofradex.

Nu kan jeg se på indlægsseddelen at det både er øjen og øredråber.

så har jeg et spørgsmål som sikkert er dumt, men nu spørger jeg alligevel.

Er de bivirkninger omkring øjnene som står nævnt også aktuelle for mig som kun bruger produktet i ørerne?

Altså kan øredråber give bivirkninger i øjnene?

Mvh

Kenneth

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har skrevet til debatforum og altså ikke til en læge.

    Som jeg læser det ved at google midlet, så kan der forekomme nogle bivirkninger i øjnene, hvis du drypper det der, men det gør du jo ikke; du skal dryppe i ørerne, så derfor er det også der, midlet virker.

    Vær dog opmærksom på, at gøre som du har fået besked på, da det jo er lidt effektive midler, så du skal nøje følge den behandling du er blevet ordineret.

    Men nej - du får ikke bivirkninger i dine øjne ved at dryppe i dine ører med det middel.
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Det har du nok ret i.

    Jeg syntes bare at det er dårligt at det ikke står direkte på indlægsseddelen.

    Har svært ved at se at det skulle være logisk for enhver.
  • Indstillinger
    Syntes i øvrigt også at det skal være 2 forskellige produkter.

    1 kun til ørerne

    1 kun til øjnene.

    Hvor svært kan være?
  • Indstillinger
    Ja, jeg vil da vende den om og mene, at hvis der er udviklet et produkt, der indeholder nøjagtigt det samme, hvorfor så bruge penge på at lave to forskellige produktioner?

    Det kan da kun gøre medicinen dyrere, og der er kun en til at betale - nemlig forbrugeren.

    Jeg må tilstå, at jeg sådan set ikke finder det så vanskeligt at forstå, men det gør du, hvorfor jeg vil anbefale dig at sende en mail til medicinavarefirmaet, der har produceret midlet og fortælle, at deres indlægsseddel er forvirrende.

    Kom med et forslag om, at de skriver: "Hvis dråberne skal bruges til øjnene er der flg. bivirkninger". Og - "Hvis dåberne skal bruges til ørerne er der flg. bivirkninger"

    Altså bed om at få det skarpt opdelt.

    Jeg har faktisk flere gange netop kontaktet medicinalvarefirmaer om noget sådant, og det bliver altid positivt modtaget - for hvis ikke brugerne gør opmærksom på, at noget ikke fungerer, hvordan skal de så vide det, hvis der er et problem? Om de så gør noget ved det, kan jeg naturligvis ikke love.

    Men - bortset fra det, så bør firmaet altså have ros for netop at mindske omkostningerne ved at bruge samme emballage til samme medicin.

    Min mand får nogle piller, som er livsvigtige for ham, og han skal tage en hver dag i resten af sit liv - han har hidtil taget dem i 20 år - og vi forventer da, at han også lever mindst 20 år mere. Alle, der får denne medcin ordineret, får dem netop til livsvarig brug (det er noget blodfortyndende), men de piller fås kun i glas med 25 stk. Og det er da det helt glade vanvid - og vel sagtens kun for at gøre det dyrere.

    Så at nogen kan finde på at gøre noget besparende kan kun få min respekt.
  • Indstillinger
    Ja, det kan du have ret i.

    Jeg prøver at kontakte producenten for at få dem til at skære det ud i pap, selv om man jo også altid kan spørge apotekeren til råds om medicin.

    Det ved de faktisk rigtig meget om.
Log in eller Registrér for at kommentere.