Hjem Øjne Åben debat om øjne

Blå pletter for øjnene

Redigeret 8 juni, 2013, 07:24 i Åben debat om øjne
Hejsa.

Jeg har nogle gange oplevet nogle blå/lidt lilla pletter foran mine øjne - især højre, og det sker især når jeg har brugt tid foran skærmen. Pletterne forsvinder hurtigt igen men de kommer flere gange. Har oplevet det nogle gange siden nytår faktisk.

Skal først til øjenlæge i april, men der er så længe til :( Og jeg er lidt urolig.

Ville høre om der er andre der har oplevet det samme, eller ved hvad det skyldes?

Kommentarer

  • jeg kender nogen der har spicielle briller de bruger når de sidder ved computteren
    som hviler deres øjne ---måske det er noget for dig ---
  • hvad med at tale med en optiker --de kender sikkert også til fenomenet ---og der kan du gå lige fra gaden ind ---og de har ikke så lang vente tid ---
  • Jeg har også problemet med disse flimrende pletter, der opstår pludseligt - og det er meget ubehageligt.

    Jeg har fået at vide, at det kaldes "øjenmigræne" også selv om det jo slet ikke gør ondt.

    Jeg har ligeledes fået at vide, at det ikke er farligt, men at man lige skal hvile øjnene. På mig hjælper det ret hurtigt, hvis jeg lige kan sidde med lukkede øjne 5-10 minutter - og det kan vi vel alle have brug for ind i mellem, når man har siddet ved skærmen i længere tid.
  • Ja, jeg kunne måske snakke med optikeren om det... og hvile øjnene lidt.

    Tak for jeres svar, jeg vil helt sikkert følge jeres råd og se om det hele hjælper :)
  • Den slags symptomer bør føre til en læge/øjenlæge. Havde selv synsforstyrrelser og tredje gang søgte jeg læge. Havde da haft 3 blodpropper i mit ene nøje. Det giver ikke smerter men synsforstyrrelser, og man kan nemt miste noget af synet. Jeg har mistet 1/4 syn på mit højre øje. Det tabte syn kan ikke komme tilbage, nu kan man kun forebygge nye blodpropper.
Log in eller Registrér for at kommentere.