Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Små bryster.

Redigeret 12 februar, 2013, 13:47 i Teenagere
Jeg er en pige på 13 år, og går i 6.klasse. Jeg har MEGET små bryster, stort set alle pigerne fra min klasse kan passe en bh undtagen mig. Jeg ved ikke om man kan gøre noget for at få processen til at gå hurtigere. Det er ret pinligt for drengene i min klasse er jo også begyndt at tænde på bryster. Det er også ret træls når jeg ikke rigtig kan være med i pigernes samtale om netop lige det emne. Min mor har små bryster så jeg er bange for at jeg også får små bryster. Håber i kan hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nogle er tidligt fysisk udviklede, nogle er sent - og de fleste er midt i mellem.

    Du er kun 13 år, så derfor kan du overhovedet ikke kaldes sent fysisk udviklet endnu.

    Der er stor forskel på at kunne passe en BH og at have brug for en - og med al respekt, så tror jeg, det er de færreste piger i din klasse, der allerede har brug for en BH, men jeg ved godt, at det desværre er blevet meget vigtigt at blive hurtigt voksen, men det er I altså ikke, og du er ikke færdigudviklet før om 6-7-8 år!!! Du har masser af tid endnu til at få bryster, og der skal som også nok komme nogle til dig.

    Hvordan ser du ud? Er du høj og kraftigt bygget? Er du ikke så høj og spinkel af bygning? Er du midt i mellem? Jeg taler ikke om fedt - jeg taler om kropsbygning

    Hvis du i forvejen er en spinkel pige, så skal du altså nok ikke regne med denne kæmpebarm, du gerne vil have. Den vil i øvrigt så også blive et problem for dig.

    Nej - der er ikke noget, du kan gøre for at få bryster i en fart - du er kun 13 år, så der kan sagtens nå at komme lidt mere fylde til dig også, og der er absolut ingen grund til at begynde at bekymre sig om den slags i din alder.

    Mange piger/kvinder går gennem livet med små bryster - og er lykkelige for det.
    Hvis du er en naturlig og glad pige, der er den, du er, og ikke prøver at være noget helt andet, så vil drengene også gerne have med dig at gøre, bryster eller ej.

    Det kan godt være drengene er begyndt at interessere sig lidt for den slags, men heller ikke de er klar til store og modne bryster endnu, så også der kan du tage det roligt.

    Jeg selv har ikke så store bryster, men min voksne datter har faktisk en ret stor barm, så hvordan din mor er indrettet behøver ikke nødvendigvis betyde det samme for dig.
  • Indstillinger
    Jeg er 161 cm høj. Og jeg vejer omkring 38 kg. :)
  • Indstillinger
    Ja, men sødeste ven. Du er da vist temmelig tynd og spinkel, og så er der ikke noget at sige til, at der ikke vokser bryster på dig.

    Jeg ved ikke helt, hvordan det skal være for en så ung pige, men jeg synes bestemt du sammen med din mor skal tale med skolens sundhedsplejerske, om der er brug for at se lidt på din kost og dine motionsvaner.

    Er du forresten begyndt at menstruere?

    Du er i begyndende pubertet og du har derfor brug for en god og nærende kost for at udvikle dig ordentligt.

    Ikke at der nødvendigvis er noget som helst galt med dig - men jeg synes, der lige skal ses på det; du er en spinkel pige, og derfor vokser de bryster heller ikke så hurtigt på dig.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke fået min menstruation endu. :)
  • Indstillinger
    Nej - det tænkte jeg nok, og det er helt normalt for en spinkel pige i din alder, også at der ikke er kommet bryster endnu.

    Bortset fra, at jeg måske synes, du er lige lovlig tynd, men jeg kan jo ikke se dig, så jeg ved det ikke, så lyder det ikke til, at der er noget som helst "forkert" ved dig.

    Det er således helt normalt, at du ikke har fået bryster endnu - det ville faktisk være unormalt, hvis du havde.

    Du skal nok nå det også.

    Om en to-tre år så vil du grine lidt af det her, hvis du kommer til at tænke på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.