Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forkert p-pille start dag + graviditet

Redigeret 13 februar, 2013, 15:36 i Prævention
Hej alle sammen, et hurtigt spørgsmål der meget gerne vil have et hurtigt svar! :)

Jeg startede i for 6 dage siden på p-pillen (efter 6 mdr. pause). Jeg tog den første pille på min 4 menstruationsdag fordi jeg vidste at min kæreste kom hjem fra ferie, og jeg troede at det kun var pletblødninger som var en bivirkning.
Jeg har så fundet ud af i dag at p-pillen heller ikke beskytter i den første uge hvis man ikke tager den første menstruationsdag. Jeg havde 'ubeskyttet' sex med min kæreste i går.

Er der chance for at jeg er gravid? som sagt ønskes et hurtigt svar så jeg evt. kan nå en fortrydelsespille..

tak på forhånd
Idakristine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har jo selv skrevet svaret: P-piller beskytter ikke den første uge, hvis den første tages på et andet tidspunkt end første menstruationsdag.
    Hvis du tager en fortrydelsespille vil jeg tro, at du skal holde en pause fra p-pillerne. Det kan du spørge om på apoteket.
  • Indstillinger
    Tak for svar!
    men hvad så med når "kalender metoden" siger at man ikke kan blive gravid inden for 5 dage efter at menstruationen stopper? tæller det ikke fordi jeg er begyndt på p-pillen?
Log in eller Registrér for at kommentere.