Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tvivl om seksualitet

Redigeret 12 april, 2014, 05:15 i Homoseksualitet
Hej.. jeg er en mand på 20 år... i hele min teenage periode har jeg været sikker og endda også stolt over min seksualitet som er Heteroseksualitet. men inden for de sidste par måneder har jeg været i tvivl om min seksuelitet. Hvis jeg selv kunne vælge vil jeg være hetero, jeg tænder stadig fysisk på piger men jeg gør det ikke rigtigt psykisk. Er det muligt at gå fra hetero til homo? ville det så være muligt at gå fra homo til hetero hypotetisk? havde ikke været så ulykkelig hvis man havde været homoseksuel fra starten, kigger stadig instiktivt efter bryster hvis der går en med kavalergang

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg kan se at det er lang tid siden du har skrevet, og jeg håber du har fået løst dit dilemma med tiden.

    I tilfælde af at du stadig er i samme situation, svarer jeg lige alligevel.
    Der er ingen skam i at kunne lide mænd. Og at kunne lide mænd betyder ikke at du ikke kan lide kvinder på samme tid.
    Der findes utroligt mange forskellige seksualiteter der ikke ekskluderer. Det kan fx være du er biseksuel. Det er også muligt at du er bicurious, hvilket vil sige at du er meget nysgerrig på sex med mænd, men ikke nødvendigvis er til mænd.
    Du kan også vælge at smide alle titlerne af dig og ikke lade dig diktere af nogen seksualitet. Det hele er op til dig.

    Tiden har sikkert vist en del allerede. Husk at seksualitet er flydende. At man kan lide noget bestemt nu betyder ikke at man kan lide det samme om et par år. Lige meget om du føler du er til kvinder, mænd eller begge er dine følelser helt normale og helt okay.

    Hvis du stadig er i tvivl om din seksualitet og har brug for et svar kan du skrive igen, kontakte LGBT for råd eller kaste dig ud i det.
Log in eller Registrér for at kommentere.