Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Håndeksem

Redigeret 10 februar, 2013, 14:35 i Eksem
Hej alle

Jeg har nu i nogle år døjet med håndeksem. Det er kommet pludseligt, og ingen ved hvordan. Jeg har været hos hudlæge flere gange, fået lavet allergitests og alting. - Intet at finde. Jeg har været i behandling med binyrebarkhormoncreme over flere omgange, og har prøvet med alle 3 kategorier. Det virker i en periode, og så kommer det igen. Hvis jeg så stopper med at bruge det, så forsvinder knopperne også, men kommer igen tilbage. Jeg har forsøgt med diverse cremer, fedtcreme, "strudsecreme", aloe vera, alt sammen uden parfume, selvfølgelig. Men intet virker.

Jeg kan ikke helt blive klog på om der er et eller andet der udløser det, for det kommer godt på meget forskellige tider. Denne gang har det været i forbindelse med eksamen + nogle familiære problemer, men ved ikke om det overhovedet kan have en indflydelse.

Da jeg startede med at få det var det de typiske blærer på indersiden af hånden, koncentreret på en enkelt finger. Det har så bevæget sig lidt rundt på hånden, og lige nu er det oven på hånden, og det ser vældig farligt ud. Det er ikke så let at skjule.

Er der nogen der har nogen som helst gode råd til hvad jeg kan prøve, så modtager jeg med kyshånd. Er ved at blive vanvittig af at det skal være sådan.

Har desuden hørt at man kan få erklæret en vis méngrad, og så få en erstatning fra forsikringen, men er der nogen der ved om det er rigtigt/har fået det?

På forhånd tak for inputs.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du har været hos hudlægen ---så er du sikkert også undersøgt for ---PSORIASIS---
    eller hvad ----jeg kender en som har det ..og kun på hænderne ---

    men det er små revner ---som pludselig op står ---og gør vanvittig ond ---

    så han har altid plaster på fingrene ---
  • Indstillinger
    Jeg lider ikke af psoriasis eller andre hudlidelser. Blev desuden tjekket for fnat og hvad der ellers kunne være.
Log in eller Registrér for at kommentere.