Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p pille

Redigeret 8 februar, 2013, 13:38 i Prævention
Hej

Jeg fik overstået min menstruation i onsdags. Begyndte mine p piller to dage før altså i mandags. Torsdag( vi er stadig under samme uge) aften opdager jeg at jeg har glemt at tage p pillen onsdag så vælger at tage to gange p piller oven i hinanden torsdag. Og vi havde samleje den onsdag , jeg glemte p pillen . Nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg kan blive gravid den onsdag. Det er den 1 uge.
Jeg har læst alt om det i indlægssedlen der står : Syv dages ekstra beskyttelse i form af f.eks. Kondom. Men der står ikke helt nøjagtigt om hvad der kan ske den ene dag hvis man har samleje og p pillen er glemt.

Mvh

Fortvivlet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, men det betyder, at hvis man har glemt en pille, så skal man bruge anden beskyttelse i syv dage.

    Og ja - det betyder også den dag, du glemmer pillen.

    Det er jo lidt mærkeligt, hvis det betyder, at man først skal beskytte sig efter man har haft samleje uden den optimale beskyttelse.

    Når man tager p-piller har man jo heller ikke nogen cyklus, så der kan derfor godt være smuttet en ægløsning, men hvor stor risikoen er, kan jeg naturligvis ikke sige.

    Jeg foreslår, at du tager en test, 2-3 uger efter dette ubeskyttede samleje.

    Og så foreslår jeg, at du koder en påmindelse ind på din mobil - og vel at mærke så tager den pille straks, når påmindelsen kommer.

    Hvis man vil bruge hormoner som beskyttelse, så er det af afgørende betydning, at man husker hver eneste pille.

    Der er desværre ikke nogen, der kan fortælle dig 100 % om du er blevet gravid af det her eller ej.

    Og - hvis du ikke er blevet det denne gang, så betyder det ikke, at det så heller ikke sker næste gang, du glemmer en pille.

    Og forresten står der virkelig i din indlægsseddel, at du skal tage to piller dagen efter når du har glemt en? Det er nemlig ikke specielt godt for din krop.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har glemt en p pille et par gange og der sagde lægen at det ikke var et problem bare jeg tog den sammen med den næste ligesom du har gjort. Og der var ikke risiko for at jeg var blevet gravid. Men du kan ringe til din læge. Det er jo ikke sikkert alle piller virker ens.
    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.